donderdag, december 04, 2014

Quatre Mains, Brugge

Wat doet een mens als hij tussen een interview (Lionel Rigolet, Comme Chez Soi) en een jury deliberatie (Venuez15 Belgian Hospitality Awards) enkele uurtjes rond lunchtijd te doden heeft? Juist ja, op restaurant gaan! Na tips van de Keizer van de Belgische Bistronomie en de Venuez redactie bleven er twee zaken op mijn radar staan, Bistro Bruut en Quatre Mains. Bij Bruut bleek dat ene resterende plaatsje aan de toog reeds gereserveerd, bij Quatre Mains had ik gelukkig meer succes. Ook een plaatsje aan de toog trouwens!
 
Als prille tiener begreep ik het niet zo wanneer mijn bomma zaliger alleen op restaurant ging, maar nu des te beter. Op restaurant gaan is plezant! Al zit je aan een tafeltje voor één, het glaasje champagne als aperitief zal er niet minder om smaken.
 
Quatre Mains, Brugge - Bar

Bij Quatre Mains kun je terecht voor een complete lunch (of diner, naargelang het tijdstip), ik liet me voor de gelegenheid verleiden door de uitnodigende tapas. Een dagje vrij, dat is toch altijd een beetje vakantie.

Bloedworst op de kaart, dat is 'bloedworst' op mijn bord. Als kind was ik daar zot van, gevolgd door een periode dat ik er niet van moest weten. Ondertussen kan het terug, met plezier zelfs. Zes dikke schijfjes, mooi gekorst... meer dan een zoete tegenpool in de vorm van een chutney heeft dat wat mij betreft niet nodig. Een eerste winnertje in al zijn eenvoud!

Quatre Mains, Brugge - Bloedworst

Bestel je tapas bij Quatre Mains, dan kan je kiezen tussen de optie mini en maxi. De ene optie is goed voor een deelbordje voor 2 personen, de andere voor vier personen. Aangezien ik maar alleen was en bijgevolg niet diende te delen zou een portie voor twee personen ruim volstaan. Vier goudgele 'krokante garnaalkroketjes', een schijfje citroen en handgepelde grijze garnalen... 't zal wel zijn dat ik daar weg mee weet. Van een foto geen sprake!
 
Klassiek, verfijnd, kraakvers maar vooral ook om duimen en vingers bij af te likken was de suggestie van de dag, 'langoustines en tomaat uit de oven'. Meer dan enkele pantsers bleef er alvast niet over nadat ik het ziltzoet vruchtvlees met mijn kreeftenvorkje te lijf was gegaan. Niemand die me op mijn vingers keer.

Quatre Mains, Brugge - Langoustines

Mijn inmiddels opgeladen iPhone - dank Leen om mij richting stopcontact te wijzen - gaf aan dat er nog tijd was voor een dessertje. Mooi meegenomen want het 'Gin Fizz taartje' op de kaart intrigeerde me.  Een krokante sable met custard, frambozen, een bolletje frisse sorbet en sutbiel aangebracht 'knetters'  als verwijzing naar de Fizz. Goed gekozen denk ik dan!

Quatre Mains, Brugge - Gin Fizz taartje

U heeft net als ik enige tijd te doden in het Brugse? Weet dan dat Quatre Mains de perfecte plek is indien  u een hongertje heeft. Aan de Brugse locals kan ik alvast melden dat de afhaalkaart voor Kerstmis ook lang niet mis is.

Quatre Mains
Philipstockstraat 8
8000 Brugge

1 opmerking:

Peter Foody zei

Hallo,

Alleen eten is niet meer langer nodig...
Check minecompanion (punt) be een platform om food buddies te vinden.

Groetjes,

Peter

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...