vrijdag, januari 10, 2014

The Zetter Townhouse, Londen - Brunch

Op cocktailtrip naar Londen, met voldoende nevenactiviteiten om ook de dames tevreden te houden, daar kruipt een zekere planning in. Zo stonden er meer cocktailbars op het programma dan we beschikbare avonden hadden. Een probleem dat direct in de kiem gesmoort werd door slim denkwerk, waarom niet gaan brunchen in één van de geplande bars? Awel ja, waarom ook niet?
 
The Zetter Townhouse, een hotel met uitstekende cocktailbar, leerde ik kennen toen hun voormalig 'head bartender' Kamil Foltán in het Antwerpse Josephine's een masterclass gaf. De cocktaillounge van The Zetter, een samenwerking tussen mixologist Tony Conigliaro en chef Bruno Loubet, ademt een ongelofelijk gevoel van Engelse huiselijkheid. Voor de dames was het een beklonken zaak, we zouden brunchen in een cocktailbar. De normaalste zaak van de wereld, toch?
 
Vroeg uit de veren, het mag een wonder heten na een nachtelijk bezoek aan Colebrooke Row 69, de bar van Tony Conigliaro himself. Ontbijt on the go, een wandeling langs Portobello Road in Notting Hill en vervolgens recht richting de Zetter. Of met een omweg, want iPhone kaartjes lezen, dat is niet altijd een evidentie.

The Zetter Townhouse - Brunch

Niets dan lachende gezichten bij het betreden van het pand. Helemaal wat we ervan verwacht hadden. Comfortabele kuipzetels in de leeshoek, boeken à volonté, een uitgebreide bar, een gezellig ingerichte zithoek waar ondergetekend gezelschap werd ondergebracht... hoe zat dat met die brunch?
 
Er werden zacht gekookte eitjes met zuurdesemsoldaatjes besteld, er volgde één passage langst het ontbijtbuffet, éénmaal 'the veggie works' en als laatste waren er ook mijn 'gepocheerde eitjes op een English muffin, hollandaise, bieslook en gerookte zalm'. Iemand een idee hoe goed die eitjes wel waren? Ik zal het u zeggen, fantastisch!

Voor de thee volgens goeie Engelse traditie kon ik niet anders dan mijn denkbeeldige hoed afnemen, de evenzeer denkbeeldige schop in de kloten kreeg ik na het drinken van mijn ochtendlijke Bloody Mary. Mierikswortelvodka, huisgemaakte tabasco, en tomatensap, als dat je dag niet kickstart, dan weet ik het ook niet meer!

The Zetter Townhouse - Brunch - Poached eggs, English muffin, ...

Geen idee of er in de nabije toekomst nog een bezoekje aan Londen uit de bus komt, maar bij een volgende gelegenheid, dan brunchen we gegarandeerd opnieuw in de cocktaillounge van The Zetter Townhouse.
 
The Zetter Townhouse
49 50 St John Square
Londen

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...