vrijdag, november 15, 2013

The dog is hot - Barcelona

Ik mag hopen dat het wel duidelijk is dat 'foodies' niet enkel en alleen in 's werelds beste restaurants eten. Stel je voor! Een donut, daar draai ik mijn hand niet voor om, voor een hotdog evenmin. Om maar te zeggen dat The Dog is Hot op het lijstje te bezoeken eetgelegenheden stond. Het werd het filiaal vlakbij het immer witte Macba (het museum voor hedendaagse kunst), al was het maar omdat ik de buurt El Raval zowat op mijn duimpje ken.
 
Niets franjes, geen tot in de puntjes afgewerkte zaak zoals pakweg Ellis Gourmet Burger bij ons. Gewoon een gigantische inkom, een toog en een shitload aan worstjes om uit te kiezen. We happy? We happy!

The Dog is Hot - Barcelona

De wederhelft ging voor een 'Mushdog', een worstje met champignons, groene olijven, gefrituurde uitjes, bacon en gesmolten kaas. Voor het schoonbroertje werd het een 'Guacadog', guacamole, geraspte kaas en een karrevracht gefrituurde uitjes. Ondergetekende hield het bij een 'Sampadog', een broodje met puree, maïs, gefrituurde uitjes, gesmolten kaas en steppegras. Iets wat in de buurt komt van de hier fel gesmaakte mitraillette met andere woorden.

The Dog is Hot - Barcelona
 
Mocht al dat lekkers tussen het gigantische broodje niet voldoende zijn - je weet maar nooit met sommige mensen - dan is er nog een resem aan sausjes om uit te kiezen. Ik ben zo één van die mensen, al zou ik niet meer weten welk sausje het geworden is. 'Mayonesa' allicht!

The Dog is Hot - Barcelona - Nog saus?

Donuts, hotdogs, tapas,... veel fingerfood gegeten in Barcelona maar één zaak spande zonder enige twijfel de kroon. En daar ga ik het de volgende keer over hebben.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...