donderdag, november 28, 2013

Gratis met Coolinary en Eurostar naar Londen

Afgelopen zomer nog eens aan den lijve mogen ondervinden dat er geen makkelijkere manier is om naar Londen af te zakken dan met de Eurostar. Het relaas over dat blitzbezoek kon je hier alvast lezen, en net als het door Raymond Blanc uitgedachte menu dat in Business Premier geserveerd werd, smaakte dat naar meer. En dat treft! Een nieuw seizoen, een nieuwe menu, een nieuwe kans om Londen te ontdekken? En deze keer mag er zelfs volk mee! Een supersnel wedstrijdje jandorie!

Eur-a -star on Eurostar

Als alles goed gaat - paspoortproblemen ofzo, je weet maar nooit - trek ik van 27 tot 29 december richting Londen. Wintersfeer opsnuiven in een grootstad, zalig! En daar kunt u bij zijn. Desgewenst op een andere datum afreizen is ook een optie maar daar maakt u zich hier natuurlijk niet bijster populair mee.

Twee retourtickets in Business Premier, dat moet zowat de knapste prijs hier ooit weggegeven zijn. Daar moet natuurlijk wel iets voor gedaan worden. Het juiste antwoord geven op drie vragen, het is een begin maar niet voldoende. Net als de Eurostar moet je dat ook nog eens supersnel doen. De eerste die in de commentbox de drie juiste antwoorden geeft gaat met de oppergaai lopen. Duidelijk, overzichtelijk en ik krijg geen weken aan een stuk mails in mijn inbox. Makkelijk zat! Over naar de vragen!

De Eurostar vraag

Als ik op 27 december 's ochtends de eerste trein richting Londen vanuit Brussel Zuid wil, om hoe laat vertrekt deze precies?! => 8:52 h was het correcte antwoord!

De Sid Frisjes vraag:

Sid Frisjes komt uit de Kempen, een glorieuze parel in het Antwerpse. Bij welke voetbalploeg maakte ik furore tijdens mijn jeugdjaren? Zwaneven of Oud-Turnhout antwoorden, dat is automatisch gediskwalificeerd worden. => KSK Oosthoven was het correcte antwoord.

De culinaire vraag:

Welke chef liep ik tijdens mijn vorige bezoek aan Londen onverhoopt tegen het lijf? Raymond Blanc was het alvast niet, wat dat zat in de planning. Wie mij de afgelopen maanden nog gesproken heeft weet het ongetwijfeld. De achternaam is voldoende, onderstaande foto is een tip! => Ferran Adrìa was het correcte antwoord.


Bart Simpson meets....

Dezelfde regels als bij een doordeweekse quiz gelden. Voornamen mogen, maar dan moeten ze juist zijn! Het eerste antwoord is niet noodzakelijk het juiste, laat je vooral niet afschrikken.

Bleek op vinkenslag te zitten na enkele teasers op Facebook en Twitter, de genaamde Flap. Dat er daarvoor een effectieve verhuis naar het geweldige Oosthoven alsook drie pogingen met de nodige spelfouten voor nodig waren durf ik door de vingers zien. Proficiat Wim, gij gaat op vakantie.

Extra credits voor close second 'Uw Moeder' en dit voor volharding en exact dezelfde correcte antwoorden. Mijnheer Frisjes beraadt zich over een gepaste troostprijs genre een fles Londen Gin ofzo. Kwestie van de kater door te spoelen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Flapie en Katrien hier,

Trein vertrekt om 8 voor 9,

gij zij van oosthoven dus die ploeg (oosthoven)

en den el bulli, "adria" volgens google!

Anoniem zei

ksk voor de voetbalploe
dwaze sport

Flap zei

dus 8:52 uur
kskoostoven
adria

just of just?

Uw Moeder zei

Ja jong, voor zo'n prijs doe ik natuurlijk ook mee. En wel makkelijk als iedereen hierboven de antwoorden al post. Mijn antwoorden dus:

De Eurostar vraag: 8u52.
De Sid Frisjes vraag: KSK Oosthoven (als ik die hierboven mag geloven).
De culinaire vraag: Ferran Adrià (tenzij deze foto https://lh5.googleusercontent.com/-EditAj4yNOU/Ud16C7MwTyI/AAAAAAAAH9c/NmKut3OdaYI/s640/blogger-image--1227154695.jpg getrukeerd is)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...