donderdag, april 12, 2012

Melkkaraf met een vleugje heimwee naar vroeger

Een rondje 'culinary coolhunting' op donderdag, dat was al weer een tijdje geleden. Niet dat er geen absoluut te gek spul meer te vinden zou zijn. Au contraire! 

Sinds mijn verhuis naar Turnhout heb ik samen met de weilanden ook de bijhorende grazende koeien achter gelaten. En te weten dat ik daar in mijn jeugdjaren ooit nog verse melk heb gedronken. En met verse melk bedoel ik natuurlijk lauwe melk, quasi recht van de uier vers! Gekocht voor enkele franken van het boerke dat daarnet met eigen handen nog de koeientiet beroerde, zo vers. Geen idee of het nu nog gaat, maar via collega Anniek weet ik alvast dat er automaten zijn die de rol van boer hebben overgenomen.

Herinneringen, niets dat een mens zo afleidt van de kern van de zaak dan dat! Gespot op het net, een melkkaraf van Fred & Friends die je toch het gevoel geeft dat je 'de witte motor' recht van de koe drinkt. Hoe zou dat nu komen?


Fred & Friends Calf and Half karaf


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...