woensdag, april 25, 2012

Délio No Mayo - allemaal slaatjes!

Gisteren zo rond de klok van vijf stond er iemand voor de deur. Met een welgevulde mand, maar ook  met welgemeende excuses. Het betrof immers een lunchpakket - aangeboden door Délio - en laten we eerlijk zijn, vijf uur is nu niet direct het juiste moment om te lunchen.

Nog geen week geleden postte ik hier het receptje van de in eigen huis award winning tonijnsalade van vriendin. Dat de slaatjes van de winkel er eens naast mochten komen staan en ook dat ik in een heel ver verleden nog in een slaatjesbedrijf op de loonlijst heb gestaan. Het is net dat bedrijf dat me deze mand cadeau heeft gedaan. Iets dat van een onfeilbare timing getuigt. En van een gezonde dosis durf. Vooral dat laatste!

Surprise lunchpakket

Terug te vinden in de mand, alles wat nodig is voor een snelle, gezonde lunch aldus de voedingsdeskundige  op de meegeleverde pancarte. Mineraalwater, fruit, soep, vers brood en hoe kan het ook anders... zelfs aan de slaatjes hadden ze gedacht. Slaatjes zonder mayo nota bene, drie variëteiten.

Volgens het verkoopspraatje bevatten deze slaatjes 50 % groenten en meer. En laat ik nu net op dat gebied jammer genoeg een moeilijk eter zijn. Peulvruchten, pompoen, venkel, wortel, ui... allemaal goed en wel maar ik heb dat niet zo graag in mijn tonijnsalade. Vriendin daarentegen lustte er dan weer wel pap van. Een kwestie van goesting.

Nee, doe mij dan maar de kip curry salade. Ook hier een pak groentjes zoals maïs, peulvrucht, aardappel, raap en ui maar gek genoeg weet ik dat dan weer wel te smaken. Mijn voorkeur, er zit geen lijn in, ik weet het. 

No Mayo salades

Het derde slaatje was er eentje met ham, iets waar noch vriendin, noch ik fan van zijn. Proeven deden we niet - flauw, ja we weten het - want dan verkommert het amper aangeraakte pakje toch maar in de koelkast. Dan kunnen we er beter enkele collega's mee blij maken. Enkele collega's, inderdaad, want er was nog wat materiaal om uit te delen bij ook. Iedereen content!

No Mayo give away

Bij het proeven van de tonijnsalade had ik een stukje groente in de mond dat ik niet direct kon plaatsen. Logische stap is dan even hulp zoeken in het ingrediëntenlijstje en wat zag mijn lodderoog? Plantaardige olie,    eigeel, azijn... Zijn dat nu niet de hoofdbestanddelen van mayonaise of zie ik dat verkeerd? Een beetje foodblogger mag naast razend vriendelijk toch ook een beetje kritisch zijn, niet?

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...