dinsdag, september 16, 2014

Eetbare insecten voor beginnelingen


Eetbare insecten, het is niet iets wat je makkelijk aan de doorsnee westerling krijgt verkocht. Durfal die ik ben, liet ik mij vorig jaar op Culinaria nog verleiden tot het eten van een stel meelwormen en krekels. De krekels genoten trouwens mijn voorkeur, zoals ik ondertussen reeds menigmaal heb laten horen. En toch!
 
Toch blijk ik ook gewoon een 'groot bakkes' te zijn! Herinner je nog die ongelofelijk coole blikjes met 'eetbaar ongedierte' welke ik absoluut een keertje zou uitproberen? Tot op heden ben ik er nog niet aan toe gekomen. Toen bleek dat ik die dingen in Nederland makkelijk kon krijgen was het direct een pak minder. Ja, zo ben ik ook wel!  Het is allicht te wijten aan het feit dat we niet echt vertrouwd zijn met insecten als voedsel.

Snoepjes - een eerste stap richting eetbare insecten 
 
Een beetje dertiger kan zich ongetwijfeld nog de pakjes chocolade sigaretten herinneren. Wel, die dienden uit de handel te worden genomen. Die dingen creëerden een zekere gewenning bij kinderen wat wel moest leiden naar het roken van echte sigaretten. Perfecte inleiding naar de Japanse snoepjes in de vorm van larven.
 
In het Japanse koffiehuis Akai Tento no Koohii Ten kun je namelijk terecht voor allerlei snoepjes die er griezelig realistisch uit zien. Witte meelwormen, of toch maar liever een helgroene? Aan u de keuze!
 
Snoepjes - een eerste stap richting eetbare insecten 

Deze larven zijn allemaal handgemaakt en gevuld met verschillende soorten jam. Nu kun je die in een hap naar binnen spelen, de liefhebber zuigt de jam natuurlijk uit de wat taaie lijfjes. Wat het creëeren van een zekere gewenning betreft kan dit alvast tellen denk ik dan.
 
Desgevallen het niet geheel slecht gesteld is met uw kennis van de Japanse taal, dan kunt u op Yahoo! Japan altijd terecht voor een proevertje. Dat is natuurlijk als ze niet opnieuw uitverkocht zijn.

Snoepjes - een eerste stap richting eetbare insecten 

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...