dinsdag, mei 20, 2014

Biotona Raw Superfoods

Of ik eventueel zin had om eens loos te gaan met enkele producten uit het nieuwe gamma van Biotona Raw Superfoods van het in Oostkamp gevestigde KeyPharm Laboratories. Die naam mocht dan enige scepsis oproepen, de mail liep binnen net na een lunch in het Deense 42 Raw. Ach, laten we maar eens gek doen! Uit het gamma koos ik 'Wheat grass', 'Red beet' en 'Superfruits', het bereiden van snelle gezonde sapjes indachtig.

De rode biet en de superfruits vielen hier 'rauw en onverwerkt' onmiddellijk in de smaak, het tarwegraspoeder was een ander paar mouwen. Gelukkig viel dat in een smoothie wel volledig mee. Poedertjes proeven en sapjes maken was één ding, er moesten 'kleine' gerechtjes gemaakt worden.

Biotona Raw Superfoods

Nu had ik me aan alle principes van de 'raw food movement' kunnen houden, stiekem besliste ik dat niet te doen. Het zou iets met rabarber worden, een groente - inderdaad ja, een groente - die me altijd weer terug katapulteert naar mijn jeugdjaren. Zo'n zure stengel in een pot suiker 'soppen' en genieten maar.

Ingrediënten voor 4 personen:

1 stengel rabarber, 100 gr mascarpone, 20 ml vanille-olie*, Biotona Superfruits, Biotona Wheat Grass, 100 ml room, 10 gr agavesiroop

Doen:

- Schraap de rabarber om de buitenste vliesjes te verwijderen indien je niet van de kenmerkende zure smaak houdt. Doe je dit niet, zorg er dan voor dat je de stengel goed schilt. Snijdt in gelijke stukken en gaar kort in en pannetje op een laag vuur.

- Klop de mascarpone los en meng hier een afgestreken eetlepel Biotona superfruits onder. Zet koud weg.

- Meng de room met de agavesiroop, doe in een siphon en zet hier één 'bommetje' op. Zet koud weg.

- Voeg een halve theelepel Biotona Wheat Grass toe aan de vanille-olie en meng tot een geheel.

- Werk een bordje af met de Superfruit-mascarpone, rabarber en slagroom. Werk af met enkele druppels groene vanille-olie en een weinig superfruitpoeder.

Biotona Superfruits, mascarpone, rabarber
* Om vanille-olie te maken neem ik een klein flesje (250 ml) en vul dit met druivenpitolie en een geschraapte vanillepeul. Des te langer je deze laat trekken, des te sterker de smaak.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...