dinsdag, oktober 01, 2013

Truffels van Godiva

Geluk, dat zit in de kleine dingen des levens. Een glimlach op het juiste moment, een zonnestraal... op een feelgood mindfulness website zouden ze daar ongetwijfeld naar verwijzen, op Coolinary houden we het gewoon bij chocolade, meerbepaald bij truffels! Bron van opperste geluk, dat is als ze lekker zijn.

Mijn bompa zaliger reed vroeger steevast met zijn auto van Turnhout naar Kasterlee om er bij Bakkerij Van Heuckelom truffels te kopen. Een zakje met zeven truffels, voor elke dag één. Elke week opnieuw! En wanneer ondergetekende er tijdens zijn middagpauze zijn boterhammen kwam opeten, dan was zo'n truffel zijn deel. Simpele dingen, hemels plezier. Herinneringen om te koesteren! Ik mag ze bij Godiva op hun beide pollekes kussen - voor de truffels, dat spreekt - maar vooral om net dat ene schuifje met jeugdherinneringen aan te boren.

Godiva - Truffels collectie

Diezelfde mooie jeugdherinneringen, een schoonzus op bezoek en een vriendin die net als mezelf nog niet aan het avondmaal is begonnen...  geen omstandigheden om een doos truffels aan te breken, dat moet ik je niet vertellen. Middels enkele niet bepaald familie-vriendelijke moves kon ik mijn snel slinkende voorraad  tijdig vrijwaren van verder gratuit geschrans. Behoorden alvast tot de favorieten, de 'amandel honing truffel', 'speculaas truffel' en de 'gezouten caramel truffel'.

Hoe snel eet een mens een doos truffels op - heel snel dus!

Wist je dat diezelfde jeugdherinneringen trouwens ook aan de basis lagen van het feit dat ik ooit een half jaar avondschool 'pralines' heb gedaan? In dat half jaar kwam er ook truffels aan bod, tot twee keer toe. Absoluut de moeite, daar niet van, maar tegen de truffels van bompa kunnen ze niet op. Iets wat ook voor deze hapklare brokken van 15 gram chocoladeplezier van Godiva geldt. Jeugdsentiment, daar kan nu eenmaal niets tegen op!

Godiva Truffels

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...