donderdag, oktober 17, 2013

Milk Pin Ups door Jaroslav Wieczorkiewicz

Wel ja, ik moet zeggen dat ik redelijk onder de indruk ben van de foto's van Jaroslav Wieczorkiewicz en dat niet alleen omdat er mooie madammen met weinig om het lijf mee gemoeid zijn. Behoorlijk straffe toestanden wat de man en zijn team Aurum Light laten zien en dan ben ik nog niet verder geraakt dan zijn recente 'Milk Pin Up' reeks. Toch net iets anders dan het 'melkmeisje' waar ik mee groot ben geworden.
 

Het mag niet verbazen dat de workshops die onze Poolse vriend overal ter wereld inricht op bijzonder veel enthousiasme kan rekenen. Mocht ik zelf een deftige foto kunnen trekken en ik had de kans, ik zou me er ook op intekenen. Maar ik ben geen fotograaf en ik trek geen herinneringswaardige foto's.
 
Milk Pin Up - Jaroslav Wieczorkiewicz

Photoshop denk je dan natuurlijk - het komt er inderdaad aan te pas - maar de foto's zijn wel degelijk het resultaat van een flinke fotosessie. Hieronder alvast een idee hoe ze tewerk gaan wat belichting betreft. De foto's zelf zijn het resultaat van meerdere - een pak - opnames die in hoge snelheid na elkaar genomen worden en op elkaar worden gemonteerd. Het resultaat, ik denk dat we het daar eens over kunnen zijn, dat is verbluffend.
 
Over verbluffende foto's gesproken, wat is dat de laatste tijd toch met al die foto's met 'credits' op? Indien je naam Jaroslav Wieczorkiewicz is en je fotografische pareltjes als bovenstaande aflevert, dan kan ik dat begrijpen. Indien niet, je bent geen fotograaf die er zijn brood mee verdient en op de foto staat een half wazig - of nagelscherp, het kan me gestolen worden - bord met eten... what's the point! 't Was zo één van die kleine ergernissen waarvan ik vond dat ik die op de wereld moest loslaten. Een reden gevonden, laat het gerust weten want ik ben 'benieuwd'. Voor de rest, even goede vrienden!

How to Milk Pin Up -  Jaroslav Wieczorkiewicz

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...