donderdag, september 12, 2013

Over witte koeken, gekke chips en nog zottere bessen!

Het was alweer een tijdje geleden maar van de week zat er nog eens een briefje in de bus van mijn goede vriend de postbode. Pakketje, aangebeld, niet thuis... je kent dat. De volgende dag - nadat ik mij op behoorlijk knullige wijze had buitengesloten - richting postkantoor gefietst om de 'verrassing du jour' af te halen. Sta je daar aan je voordeur met een pak in je handen terwijl je niet binnen kunt.
 
Waarom ik niet naar binnen ging, wou het voorbijfietsende jongentje weten. Of 'mijn zus' me niet kon binnen laten, en uiteindelijk ook wat er in dat cadeautje zat. Goeie vraag, want ik had zelf niet het flauwste idee. We hebben dat spel dan maar samen opengemaakt om vast te stellen dat de doos rijkelijk gevuld was met Twix White, de duo caramelreep die nog tot eind oktober in ons land te verkrijgen is. "Krijg ik er geen", dat was zijn laatste vraag! Ik heb dan maar netjes gedeeld, iedereen gelukkig.

Nu gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar de normale Twix, zo van die speciallekes weet ik anders echt wel te smaken. Wanneer op bezoek in de US of A kan je mij niet zelden terugvinden in pompstations of nachtwinkels op zoek naar 'gekende, maar toch net niet' snacks. Altijd leuk! 
 
Twix White - beschikbaar tot eind oktober
 
Wanneer het over chips gaat - kijk daar heb je de postbode weer - ben ik niet direct de Dr. Livingstone wat smaken betreft. Paprika, zout, peper en zout, occasioneel een beetje bolognese en dan zullen we het wel gehad hebben. Dat ze mij van Lays onder de noemer 'Maak je Smaak' drie potentiële nieuwe smaken toesturen gaat daar allicht weinig verandering in brengen.
 
't Is ook een beetje zout in een open wonde strooien want mijn smaakje - of nee, dit jaar niets ingestuurd - zit er niet bij. Welke smaken dan wel? Awel, ik zal het u zeggen. Je hebt Honey Glazed BBQ Ribs, New York Hot Dog en Cocktail Andaluz. De eerste draagt om begrijpelijke redenen mijn voorkeur weg, de tweede ruikt naar Hot Dog maar de smaak doet me bijster weinig en bij de derde vraag ik me af hoe die in hemelsnaam tussen de finalisten is verzeild geraakt. Een mening als een ander!

Lays Maak je Smaak - voor de liefhebbers
Nee, doe mij dan maar een handjevol kiwibessen - bedankt trouwens postbode - wat direct ook een pak gezonder is. Deze Hoogstraatse lekkernij ziet er met een flinke dosis slechte wil uit als een kruising tussen een druif met persoonlijkheidsstoornissen en een minikiwi die naast pigmentproblemen ook nog eens te kampen heeft met Alopecia Areata. Klinkt verschrikkelijk als je het zo zegt, maar ik verzeker u dat het alleen maar verschrikkelijk lekker is!
 
Dat m'n ook in Hoogstraten op de hoogte is van mijn Home Bar mag blijken uit het flesje kiwibessenjenever welke ingesloten zat. Binnenkort eens mee aan de slag gaan. Zeker is alvast dat het niet de mojito van Roger van Damme zal worden die ik uit mijn shaker ga kletsen. Goeie poging Roger, maar toch maar niet!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...