maandag, maart 04, 2013

De Zilveren Lepel - Vis

Natuurlijk hoeft een boek als 'De Zilveren Lepel',  de steun en toeverlaat van menig Italiaanse huisvrouw geen introductie. Sinds de Nederlandstalige versie in 2007 op de markt verscheen volgden er nog enkele extra uitgaven, waarvan De Zilveren Lepel voor Kinderen misschien wel de meest opmerkelijke was. Daar wordt nu met 'De Zilveren Lepel - Vis' een mooi vervolg aan gebreid.

De Zilveren Lepel - Vis

Lege pagina's bespreken? Op de covers van de Kook Ze! reeks na zou het me verbazen mocht ik me daar eerder aan gewaagd hebben. En toch ga ik  dat nu doen want hoe saai zijn ze wel niet, die lege, nietszeggende pagina's in een boek zo ergens tussen cover en inhoud. Maagdelijk wit, ideale ruimte voor handtekeningen maar vooral oersaai!

Een boek over vis, laten we daar eens wat schubben tegenaan gooien. Zo simpel kan het zijn. Een verademing om een keertje geen sneeuwlandschap te moeten aanschouwen. Twee lege pagina's ver in dit boek en ik ben al fan!

De Zilveren Lepel - Vis

Met een titel als 'De Zilveren Lepel - Vis' weet je natuurlijk onmiddellijk waar de (k)lepel hangt. Platvis, rondvis, vette vis, zoetwatervis... noem maar op. En voor diegenen die gemakshalve alles wat uit het water komt als vis catalogeert nemen we de schaal- en schelpdieren er ook bij. Laten we eens zot doen moeten ze gedacht hebben. Mij niet gelaten want ik mag daar wel fan van zijn. Van vis, schaal- en schelpdieren!
De Zilveren Lepel - Vis

Een boek voor visliefhebbers, zoveel is zeker. Pagina na pagina word ik geconfronteerd met foto's die me de zever uit de mondhoeken doen lopen. 'Ik hartje Vis', zoveel is duidelijk al zie ik er geen graten in nog tot einde maart te verzaken aan dit culinaire genot. Dagen zonder Vlees, weet u wel.

Een 'vissoep op de manier van de marché', daar kan ik nu al met veel plezier naar uitkijken en dan te weten dat hiernaast nog zo'n 200 recepten de revue passeren. Voor ieder wat wils zeg maar!
De Zilveren Lepel - Vis

Liefhebber van vis maar niet direct grote voorstander om deze glibberige duvels te lijf te gaan? Dan moet je zeker de basistechnieken doornemen. Vis ontschubben, fileren en ontvellen... Alles is een kwestie van techniek, het juiste materiaal en productkennis. Binnnen de kortste keren heeft dit voor jou geen geheimen meer en voel je je als een sterrenchef in je eigen keuken. Als een vis in het water, dat had ook gekunnen maar geef toe, iets te voor de hand liggend, niet?

De Zilveren Lepel - Vis

De Zilveren Lepel - Vis
Uitgeverij Van Dishoeck
ISBN - 9789000315581
Prijskaartje - 35 €

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...