dinsdag, januari 29, 2013

Strange Fruit - Sarah Illenberger

Dat een mooi plaatje of een aardig stukje kunst mij wel kan bekoren is al langer dan vandaag geweten. Dat moet zelfs niets met eten te maken hebben, maar hier op coolinary is dat wel mooi meegenomen. Ben ik helemaal van mijn sokken geblazen, dan kan daar zonder enige twijfel een post aan gewijd worden. De reeks Strange Fruit van Sarah Illenberger bijvoorbeeld.

Fruit dus - er zitten ook groenten tussen maar laten we daar niet moeilijk over doen - het resultaat mag in ieder geval gezien worden. Deze keer is het niet zozeer de fotografie die me aanspreekt. Een eentonige achtergrond met een fruitje erbij, dat zo ik misschien nog tot een goed einde kunnen brengen. Nee, het is het idee achter de foto, het fruit in kwestie is net niet je doorsnee fruit. Wat dacht je misschienvan een 'Hairy Apple'? Ik zou er niet meteen mijn tanden inzetten maar knap is het wel.

Hairy Apple - © Sarah Illenberger

Ook leuk, 'Slippery', waar je niet al te veel verbeelding nodig hebt om er een sneaker genre de klassieke Converse All Star in te herkennen. Wat één enkele nestel al teweeg kan brengen. Job well done!

Slippery - © Sarah Illenberger

Bij de 'Bamboo Aubergine' - eggplant zo u wil - begint het me zo'n beetje te dagen dat hier mogelijk niet alles het werk is van een kundig fotograaf. Laatste keer dat ik een aubergine langs de mandoline ritste was daar namelijk nergens een spoor van bamboe terug te vinden. Los daarvan, ook een schoontje!

Bamboo Aubergine - © Sarah Illenberger

Zotte dingen met wortel en lippenstift, een discobol meets ananas of een haute couture jurkje gemaakt van bladgroen... slechts één adres en dat is de website van Sarah Illenberger.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...