donderdag, mei 03, 2012

Vier Seizoenen Vlees

Nee, ik ben geen vleeseter, al is dat allicht de waarheid oneer aandoen. Uiteraard eet ik vlees, alleen lang niet  zo vaak. Dat heeft trouwens niets met overtuiging te maken, wij blijken een - wat heet - redelijk gevarieerd 'dieet' te hebben. Los daarvan is het wel een feit dat ik me ongelofelijk kan verlekkeren als ik in een kookboek de plaatjes van pakweg een carpaccio, rundstartaar of een schoon stuk gegrild vlees zie. Misschien toch een vleeseter?

Ben je in tegenstelling tot mezelf geen "closet carnivoor" maar een rasechte vleeseter, wel dan is het boek 'Vier Seizoenen Vlees' mogelijk iets voor jou. Zestig recepten, verspreid over vier seizoenen en dat alles ingedeeld in vijf van de meer eetbare dierencategorieën, zijnde rund, varken, kip en gevogelte, kalf en lam.

Haalbare receptjes van je Keurslager - jawel, die van om de hoek - mooie foto's om duimen en vingers bij af te likken en een hippe vormgeving die voor de foto's niet moet onder doen. Fans van 'Chili con Carne', 'lamsspiesjes', 'stoofvlees', 'ragout' en diens meer, die kunnen hiervoor terecht in de verstoog van hun lokale Keurslager. Het boek zelf kan je dan weer bij de betere boekhandel terugvinden.


Vier Seizoenen Vlees

'Vier Seizoenen Vlees' is verschenen bij Borgerhoff & Lamberigts en kost 24,95 €. Voor meer informatie kan je altijd surfen naar de website van de uitgeverij.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...