zaterdag, mei 05, 2012

Praline van Qlinaria Jan - work in progress

Afspreken met Jan 'de Dessertenman' van barbecueteam Qlinaria, dat wil wel eens zeggen dat je wat geduld moet uitoefenen. Hij heeft zo de neiging om, hoe zal ik het zeggen, een tikkeltje te laat op de afspraak te verschijnen. Iets wat hem ook altijd onmiddellijk vergeven wordt want Jan, die komt zelden met lege handen op bezoek.

De foutmarge van 15 minuten vlotjes voorbij stond hij deze middag uiteindelijk  toch voor de deur. Onder zijn arm een doos gevuld met lekkers. Of ik per toeval een foto wou trekken van een praline die hij zopas gemaakt had. En jongens wat een praline was dat zeg! Ik mag er nog niet te veel over zeggen - de foto en de praline zijn voor een wedstrijdje - maar respect, hij heeft er een klein kunstwerkje gemaakt. En dan zitten de smaken naar eigen zeggen nog niet volledig goed. 

Praline van Qlinaria Jan

Een foto trekken van een perfect getempereerde praline waarvan de halve sfeer alle ramen reflecteert en harder glimt dan de ingevette kale knikker van 'Den John', het is geen evidentie. Zeker als je zoals ik maar wat doet. De smaken, de vullingen, het komt nog aan bod alleen niet vandaag. Een beetje geduld kan nooit kwaad! En als ze helemaal op punt staat gaan we ze eens bij Persoone laten proeven stel ik voor. Dat hij nog vaak te laat langs mag komen denk ik dan!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...