dinsdag, april 03, 2012

Apetina, 10woordsrecepten!

Er zat van de week een pakketje in de bus met daarin een potje Arla Apetina, zo van die kleine kaasblokjes op kruidenolie. In het begeleidende schrijven werd ik uitgedaagd om twee receptjes - een salade en een vrij  gerecht - te bedenken met als enige verplichte ingrediënt de kaasjes. Geen enkel probleem ware het niet dat er een klein addertje onder het gras kwam loeren. De receptjes mochten uit niet meer dan 10 woorden bestaan. Ingrediënten en bereiding inbegrepen, dat spreekt voor zich!

Bijkomende moeilijkheid, wegens revalidatie ben ik genoodzaakt me te beperken tot datgene er in huis voorradig is. Niet onoverkomelijk, maar makkelijk is anders. Poging 1.

Meng Apetina met veldsla, pasta, gehalveerde kerstomaatjes en kruidenolie, smakelijk! Op de kop af 10 woorden. Fris, kruidig, ... meer moet dat niet zijn.

Apetina-kerstomaten-salade

Nog eentje om het af te leren, en ook omdat het een beetje verplicht is. Armoede troef in de voorraadkast maar na een beetje wikken en wegen was ik er dan toch uit. Het zou zelfs in 10 woorden lukken ook.

Vul tortilla met tomatenpesto, verkruimelde Apetina, champignonschijfjes, uiringen. Gril, geniet! Opdracht volbracht denk ik dan, en zo raken die dagen hier toch nog een beetje gevuld. Nog van dat!

Apetina veggie tortilla

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...