maandag, maart 19, 2012

Turnhout Taart, de ideale start van het feestjaar!

'Het Salon van Turnhout', de Grote Markt, werd eindelijk ingehuldigd. Op zaterdag ging dit gepaard  met een gezonde dosis muziek, zondag kwam eer taart aan te pas. Veel taart!

Mij verbaast het al lang niet meer hoe straf Jan - onze Qlinaria patissier - uit de hoek kan komen als hij aan de slag mag met taartjes en andere zoetigheden. Zo leek zijn marsepeinen hert als twee druppels water op het officiële Turnhout 2012 hert. Om op te eten!

Turnhouts Hert van Marsepein

Dat hert diende als versiering bij de chocoladetaart die hij maakte met zijn leerlingen van de avondschool. Ik moet toegeven dat ik een zetje nodig had zondagvoormiddag, maar ik was gelukkig nipt op tijd aanwezig op de Grote Markt om mezelf van een flinke portie van deze taart te voorzien.


Chocolade

Bleek dat hij er nog eentje had gemaakt die we namens Qlinaria zouden afgeven, u raadt het al, opnieuw een pareltje. Een afvaardiging van 3 Qlinaristen ging met alle plezier op de foto, al had ik de indruk dat er eerder op de taart dan op de heren werd gefocust.


Taart van Qlinaria-patissier Jan

En zo zag de taart eruit alvorens ik deze vakkundig met een plastieken vorkje te lijf ging. De resterende stukken taart vonden gretig aftrek bij de Turnhoutse bevolking. Zacht, fris, licht... ideaal voor een zondagmiddag. En het openingsweekend, dat was een gigantisch succes.

Taart met frisse frambozenvulling

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...