zaterdag, december 03, 2011

Heinz My Secret Ingredient Cookbook

Geen saus zo iconisch als de tomatenketchup van Heinz. En deze heerlijke rode zaligheid is uiteraard meer dan de perfecte match bij frietjes. Waarom het vlaggenschip uit het Heinzgamma bijvoorbeeld niet gebruiken als ingrediënt?

Ligt sinds kort in de winkel, het enige echte 'Heinz, My Secret Ingredient Cookbook'. Voorgerechten, hoofdgerechten, bijgerechten en ja, zelfs nagerechten passeren de revue. Allemaal receptjes met een hoofdrol voorbehouden voor de 'Heinz Tomato Ketchup'.

Ik geef toe dat ik ook vragen had bij een pannenkoek met ketchup, maar tijdens de release van het boek heb ik ze geproefd en ze zijn echt super, daar zorgt het zoete van de ketchup voor. Komen verder onder andere aan bod: 'Gevulde calamares', 'Frittata', 'Pikante vegetarische pasta', 'Turkse pizza', 'Middernachtsoep', 'Visburger',... noem maar op.

Het merendeel van de 57 recepten - heb je hem - werd ingestuurd door ketchuplovers ten lande, aangevuld met recepten van de hand van Heinzchef Stefaan Daeninck. En ja, ik heb ook een poging gedaan.

Er is natuurlijk lef voor nodig, een recept voor een sausje sturen naar een sauzengigant, maar als de smaken goed zitten, waarom dan niet? En zo komt het dat mijn recept voor barebecuesaus op pagina 90 staat te blinken. De allereerste keer dat mijn naam officieel in een kookboek staat. En of ik er blij mee ben! Wat zeg ik, dat smaakt naar meer. Die saus trouwens ook!

2 opmerkingen:

Cuberdon & Macaron zei

Supercool

Inderdaad een leuk boek. Gisteren in mijn handen gehad maar toch een ander gekocht :-)

Ruth zei

Tof tof tof!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...