woensdag, september 10, 2008

De koe en het milieu

Mensen aan het denken zetten, ja, daar zijn vegetariërs goed in. Zo kreeg ik pas een link toegestuurd richting "nationale carnivoren enquête". De enquête zelf is een beetje een tegenvaller, de naam zelfs niet waardig. Je kiest een stukje vlees, prikt me je vork in de koe en die komt dan je scherm onder schijten. Het ontgaat me of ik nu meer of minder vlees moet eten.

Bij het mailtje zaten not enkele "wist-je-datjes" ook. Altijd leuk, want ik weet graag veel.

1/ een vegetariër in een 4x4 is even milieuvriendelijk is als een omnivoor in een Toyota Prius... Geen vlees eten maar hypothetisch gezien het milieu wel verzieken. Leuk.

2/ een koe stoot tijdens haar leven maar liefst 6.5 ton CO2 uit? Dat is evenveel als een een Ford Fiesta bij gemiddeld gebruik... Dan lijkt het mij dat we de wereld een dienst bewijzen wanneer we koeien opeten.

Conclusie 1/ Vegetariërs denken alleen aan zichzelf en verzieken het milieu.
Conclusie 2/ Beter een stukje koe op je bord, dan de vervuiling van een Fiesta Ford.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...