woensdag, april 13, 2016

Villa in the Sky - een Brusselse parel

Wat denk je over Brussel vroeg iemand me onlangs. Niet omdat ik er zo'n 20 jaar geleden op kot heb gezeten - in Schaarbeek was dat -  wel omdat het tegenwoordig makkelijk is een mening te hebben over onze hoofdstad vermoed ik.
 
Ik zie Brussel graag, eerlijk waar. Niets dan mooie herinneringen aan de negen maanden dat ik Brussel met mijn BMX onveilig wist te maken. Schaarbeek als uitvalsbasis, de stad als speeltuin. Tripjes naar Molenbeek - de VK ofte Vaartkapoen was vaste prik voor deze concertliefhebber - werden dan wel met de nodige voorzichtigheid aangevat, de drang tot cultureel vertier won steeds.
 
De latente dreiging van allerhande soort gespuis, het was er toen al, eigen aan een grootstad zo vonden we. Inbraak, overval, het betere duw-en-trekwerk... we hadden jandorie iets te zeggen op het einde van de week. En los van dat alles, een prachtstad!
 
"Dat je er je weg een beetje moet kennen", zei ik onomwonden,"en je er op de gekste plaatsen goed kunt eten". Ik haalde La Villa in the Sky aan, letterlijk een toprestaurant, gelegen op het dak van een kanjer van een kantoorgebouw. Niet direct het antwoord dat verwacht werd, maar wel het eerste waar ik aan dacht.
 
 
 
Goedkoop is de Villa niet, zoveel is zeker, maar het magnifieke zicht over Brussel en ver daarbuiten krijg je er wel gratis bij. M'n iPhone erbij genomen en foto's gezocht. Zowel de toren als het uitzicht gevonden. Fenomenaal, toch?
 
Brussel, fantastische stad, en ook al heeft deze net als ander steden 'zijn kantjes', afschrijven doe ik de stad niet en een jaar zonder weekendje Brussel is gewoonweg niet compleet.
 

La Villa in the Sky
Louisalaan 480
1050 Brussel

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...