donderdag, januari 07, 2016

Coolinary, een terugblik op 2015

Een traditie op Coolinary is de jaarlijkse blik over mijn schouder naar het afgelopen jaar, alsook een vooruitblik naar het nieuwe jaar. Back to the future, waar wacht ik op, er is jandorie al een week voorbij?
 
2015, was het jaar dat Coolinary 10 kaarsjes mocht uitblazen. Een scharnierjaar ook, want 2015 was het jaar dat ik ogenschijnlijk een pak minder schreef. Op Coolinary althans, want in 2015 schreef ik met enige regelmaat ook voor VTM Koken, Visit Antwerpen, Bru en Miles Magazine. Heel fijn allemaal, meer van dat in 2016!
 
Ik was er van overtuigd dat ik vorig jaar een pak minder op restaurant ben geweest, maar niets blijkt minder waar. Meer dan geweldige herinneringen aan de bezoekjes aan Bún, Brasa, Bascule, Chochon de Luxe, Hertog Jan, de Upper Room Bar, Volta, Villa in the Sky… ga zo maar door.
 
2015 was ook het jaar dat ik Parijs nog eens bezocht. Met absoluut absurde gevolgen, en dat is een understatement. Geweldige stad, daar doet alle bagger die ze vorig jaar over zich hebben gekregen geen morzel afbreuk aan. Genoten in Saturne, van éclairekes van Génie, van macarons van Hermé… Een retourtje Parijs, liever morgen dan volgende week.
 
Leuke feestjes ook in 2015. Het begon al met The Brunch, het betere zondagmiddag vertier. De Venuez barshow is ook altijd genieten en ook de Venuez Hospitality Awards kent zijn gelijke niet. Fijn om deel te mogen uitmaken van de jury aldaar.
 
Cocktails en drank, veel van dat in 2015. Bars allerhande, lanceringen van diverse merken, wedstrijden zoals die van Bacardi, Diageo en Campari. De laatste in een kasteel trouwens. Een kasteel! En druiven plukken bij Bernard Massard in het zonnige Luxemburg, ook zotjes!
 
Al bij al was 2015 lang niet slecht! Veel ongein in de wereld, maar mijn kleine bubbel bleef daar al bij al van gespaard.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...