donderdag, juni 12, 2014

Shoppen bij Bol.com

Er was een tijd dat ondergetekende geen boekenwinkel kon binnenwandelen zonder een flink uit de kluiten gewassen gevulde draagzak kookboeken mee naar buiten te zeulen. Die tijd ligt gelukkig in een ver verleden. Nadat de grote Pieter Van Dooveren me polste naar mijn favoriete kookboek kon ik niet anders dan vaststellen dat op jaarbasis zelfs één gerecht koken per kookboek onbegonnen werk was.

Goed nieuws voor de portefeuille, ware het niet dat de vrienden 'kredietkaart' en 'tinternet' mij maar al te vaak tot impulsaankopen 'dwingen'. Nuja, dwingen? Als ik iets leuk zie op het internet en er staat een 'buy' knop naast, dan is de kans groot dat ik er op druk. In dat opzicht mocht het best verbazen dat ik tot recent nog nooit iets gekocht heb bij Bol, u allicht gekend van de leuze Bol punt com.

Een cadeautje in de vorm van een geschenkenbon loodste me naar de website en voor ik het wist voelde ik me hopeloos verloren als ware ik een 10-jarig jongetje dat net zijn moeder is kwijtgeraakt tussen de rekken van de supermarket. Wat een gi-gan-tisch aanbod! 6.700.000 artikelen aldus de website, begin dan maar eens te zoeken wat je kunt gebruiken en het bedrag van je cadeaubon iets of wat benadert. Trouwens, voor kortingen en deals op bol is Flipit altijd nog wel handig. 't Is maar dat je het weet.

Ik navigeerde me in geen tijd richting 'de keukenafdeling' en als snel mocht blijken dat ik het compulsief aankopen van keukenmateriaal lang niet verleerd ben. Niet dat ik per sé een electrische zoutmolen van Peugeot nodig had, maar zijn peperige broertje voelde zich wat eenzaam daar op het aanrecht. Een Mix en Measure set van Royal VKB mocht ook niet mankeren, al was het maar om het restbedrag op te maken. En dan volgt het spannende/lange wachten tot de levering van het pakket
 

Bol.com - thuislevering die kan tellen

Niets lang wachten dus. Voor vier uur besteld wil blijkbaar echt wel zeggen, de volgende dag geleverd. Nu bestel ik op meer dan regelmatige basis online spulletjes, zelden is de levering zo snel. Petje af daarvoor hoor. Dat de Peugeot zoutmolen stuk bleek valt moeilijk op het konto van de verdeler te schrijven. Gelukkig blijk ik handiger dan verwacht en blijft plakband een wondermiddel!

Of ik nog een volgende keer mijn aankopen ga doen op Bol is de vraag. Het aanbod intimideert me een beetje en zelfs virtueel look ik niet zo graag verloren.

1 opmerking:

veerle zei

Ojeee... ik dacht dat Bol.com enkel boeken en dvd's waren.
Ben dus gaan kijken, heb een uurtje doorgebracht als Alice in Wonderland en heb gisteren om 21u30 mijn bestelling geplaatst. En vandaag mijn bestelling al gekregen. Beetje oppassen nu, het zou een verslaving kunnen worden.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...