dinsdag, april 16, 2013

Nudo Sushi Box - Newcastle

Sushi, ik eet dat graag! Daar mag je mij niet alleen 's nachts voor wakker maken, je mag mij zelfs uitnodigen op een trip naar Japan. Mocht u dat willen natuurlijk. In afwachting van zo'n Japans avontuur stel ik me met plezier tevreden met sushimogelijkheden dichter bij huis. Dus als ik tijdens mijn vakantie in het Noord-Engelse Newcastle in één van de straten op een snelle sushibar stoot, wel dan wordt er sushi gegeten!

Nu mogen wij foodies perfect weten wat sushi is, onze Engelse vrienden kunnen blijkbaar nog een woordje uitleg gebruiken. Rauwe vis, dat schrikt ze daar een beetje af en uiteindelijk is sushi veel meer dan dat natuurlijk. Ah ja, minder vet ook en bijgevolg gezonder dan de standaard snelle hap die je er op elke straathoek kunt scoren. Om maar te zeggen, "you can't go wrong with sushi"!


What is sushi? - Nudo Sushi Box

Nu mag je nog zoveel Oosterse invloeden in Engeland droppen, the English will remain English! En dat wil vooral zeggen dat je aan de toog langs de juiste kant moet aanschuiven. Van rechts naar links, zo zijn ze daar wel. Een uitnodigend interieur - heel zen allemaal - een ruime keuze aan hapjes en Aziatische versnaperingen en niet geheel onbelangrijk, lang niet zo duur!

Nudo Sushi Box - Newcastle

Nudo Sushi Box, de naam van de zaak doet het al vermoeden, je sushi kan je hier kant en klaar in een doosje meenmenen. On the go of ter plaatse opeten, het kan allebei en de doosjes (en zakjes), die zien er allemaal heel plezant uit. Een in het oog springend logo, hippe patroontjes, fijne stickers... behoorlijk hip zeg maar.

Nudo Sushi Box - de doosjes

Een salade met lotuswortel en edamamebonen, gefrituurde vegetarische dingskes en uiteraard... sushi. Foursquare wist me de 'grilled eel maki' aan te bevelen en die stelde allerminst teleur. Niet dat die verschillende whoppers mij niet gesmaakt hebben maar als snelle hap vind ik dit toch van een totaal andere orde.

Nudo Sushi Box - salade, maki en dingskes

Met een vriendin die een sucker is voor spreuken allerhande wandel je lang niet zomaar uit een sushibar als er 'fortunecookies' te krijgen zijn. Uiteraard worden die gelukskoekjes aangekocht en ceremonieel gebroken alvorens deze tijdens het lezen van de spreuk naar binnen te werken. 'You will soon be honoured by someone you respect', dat was 'em, haar spreuk. Kun je alle kanten mee op!

Nudo Sushi Box - fortune cookie

Sushi dus, ik eet dat graag! En omdat de nieuw te openen sushibar in de lokale Carrefour lang niet zo glamoureus is als de Antwerpse sushibar bij uitstek Ko'Uzi ga ik daar maar eens een workshop volgen op dinsdagavond. Bevriende foodbloggers die interesse hebben om een groepje te vormen, u weze welgekomen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mmm ik hou ook echt van sushi! Jammergenoeg vind ik sushi in het buitenland altijd wat tegenvallen.. Misschien omdat de "Antwerpse sushiscene" heel erg goed is en we dus al veel gewend zijn! :)

Sid Frisjes zei

In A'pen is het idd goed sushi eten maar bon, dit was zo goed als te verwachten voor 'boxed sushi'. Stiekem toch ook benieuwd wat de sushi stand in Carrefour gaat worden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...