maandag, maart 18, 2013

Magimix 4200 XL

Of ik een tijdje de nieuwe Magimix 4200 XL wou uitproberen? Die vraag kreeg ik eind december op mijn boterham en aangezien  er op het aanrecht altijd nog wel een plaatsje te vinden was voor wat keukenspeelgoed heb ik daar maar positief op geantwoord. 

Ooit heb ik reeds geschreven dat het iets magisch heeft, zo'n 'keukenrobot'! Iets met herinneringen uit mijn prille jeugd die ik ook voor deze gelegenheid graag weer oprakel. Zo was er die tante waar ik, na vernomen te hebben dat die in het bezit was van een (keuken)robot, maar al te graag op bezoek ging. Een robot, dat was zoals die kleine R2D2 en de gouden C-3PO uit Star Wars, dat wakkert de interesse van een kleine sloeber als mezelf altijd aan. Nooit gezien trouwens die keukenrobot van mijn tante. Die zat jammer genoeg altijd in de kast.

Maar de Magimix 4200 XL dus! Op een keukeneiland - meer bepaald het mijne - ziet die er ongeveer zo uit. Flinke jongen met enkele troeven achter de hand. Zo heeft hij bijvoorbeeld niet één, maar drie mengkommen, wat handig is als je de ene keer veel en de andere keer iets minder te verwerken hebt.

Pesto voor twee personen, dat lukte perfect in de kleinste mengkom. De groentjes voor een barbecuebuffet voor 10 personen, dat wou nog net lukken in de 'middelste' mengkom en het deeg voor een huisgebakken brood, dat ging dan weer perfect in de grootste kom. Makkelijk zat!


De Magimix 4200XL op het eiland

Zoals we van een beetje keukenrobot mogen verwachten komen er een hele reeks accessoires aan te pas, voor het gemak aangeleverd in een handige opbergbox. Wortelen raspen, deeg kneden, eiwit opkloppen, komkommers snijden, parmezaan fijnhakken... noem maar op. En indien je niet erg inventief aangelegd bent valt er nog beroep doen op de Magimix 'Ma Cuisine', een kookgids die je een aardig eind op weg helpt met je robot!

Ik mag dan wat trots zijn op mijn manuele juicers, als je kilo's appelsienen of citroen te persen hebt, dan wil dat net een pak sneller vooruitgaan als je dat met zo'n robot met handig opzetstuk doet. Opnieuw, makkelijk zat!

Magimix receptenschriftje en box met accessoires

Dat het een gerief is zo'n keukenrobot, laat daar vooral geen twijfel over bestaan. En groot! Flink uit de kluiten gewassen is zelfs een understatement. Hij heeft dan ook XL in zijn naam staan. Ergens deze week wordt er afscheid genomen en verdwijnt hij van het eiland. Terug richting fabrikant of onderweg naar nieuwe avonturen. Met robotten weet je nu eenmaal nooit.

Geen idee hoe het met de keukenrobot van mijn tante is gesteld. Het zou me alvast niet verbazen mocht deze hetzelfde lot als C-3PO zijn ondergaan. Die is tot op heden ook nog altijd niet uit de kast gekomen.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...