donderdag, maart 14, 2013

De Kringwinkel - Retrobeurs, 16/03/2013

Nu zaterdag (16 maart) is het niet alleen retro-actie in de Kringwinkel, ook in het flink uit de kluiten gewassen Flanders Expo kun je op de Retrobeurs terecht voor je portie hippe dingen met het obligatoire vleugje heimwee naar vroeger. Speciaal voor deze gelegenheid hebben de Kringwinkels de leukste spulletjes opzij gehouden. Niet dat er zo af en toe geen 'coolinary' pareltjes door de mazen van het net geglipt zijn natuurlijk.

Op zoek naar een schoon bestek durf ik - het risico op tetanus indachtig - wel eens rommelen in van die afgeladen volle bakken klein goed. Als ik daar dan een oude handklopper terugvind, zo eentje waar je zelf aan moet draaien, dan krijgt die van mij een kans op een tweede leven. Dat kleine beetje roest aan het hendeltje, dat werken we wel weg.

Vintage handklopper

Een porseleinen vergiet, dat mensen dat weg doen snap ik niet. Akkoord, dat weegt iets en in tegenstelling tot al die novelty toestanden kunt ge dat niet handig in elkaar klappen maar los van dat alles... handig en mooi. Een enkeltje richting coolinary cuisine, ik dacht het wel.

Porseleinen vergiet

Zij die wel eens een kookwinkel binnenwandelen weten dat goei gerief handen vol geld kost. Bots je in de kringwinkel of op de rommelmarkt op een oud pannetje van Le Creuset waar je de spreekwoordelijke 'appel en een sik' voor moet betalen, dan mag je niet twijfelen. En dat deed ik dan ook niet! 't Is een schoontje dat dringend meer gebruikt moet worden.

Vintage Le Creuset pannetje

Het spreekt voor zich dat ik eens een vintage Eames stoel, een prachtig antiek bestek of een cocktailshaker uit de tijden van de drooglegging op de kop wil tikken voor een prijsje. Met de nadruk op 'voor een prijsje', dat spreekt voor zich. Kringwinkels die hun prijzen kennen, altijd een beetje balen. In ieder geval, mocht u zaterdag niet weten wat doen. Retro in je lokale kringwinkel dus.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...