zaterdag, december 01, 2012

Johnnie Walker Double Black - Escape the sun preview

Coolinary genomineerd voor culinaire site van het jaar, allemaal goed en wel, maar in die blogposts kruipt meer tijd en moeite dan je zou denken. Op restaurant gaan, dingetjes uitproberen, natuurlijk is dat plezant, maar soms - heel soms - moet je je grenzen verleggen. En dat heb ik de vorige dagen gedaan! Meteen ook de reden waarom ik even niets gepost heb. Ik had betere dingen te doen.

Het moet een jaar of 5 geleden zijn, een whiskytasting in de avondschool. Ideaal om het goedje te leren drinken zo dacht ik, maar niets was minder waar. Een purist als gelegenheidslesgever en enkele single malts die onder elkaar een robbertje mochten uitvechten welke nu juist de sterkste turfsmaak had. Ijsblokjes waren uit den boze en bij het vallen van het woord water leek heel even de hel los te barsten. Om maar te zeggen dat die tasting niets voor beginners was. Op Amerikaanse bourbon na mezelf nooit nog aan whisky gewaagd. Tot afgelopen week!

Johnnie Walker Double Black

Whisky proeven dus, maar niet zomaar in een duf achterzaaltje van één of ander stoffig café. Om de Johnnie Walker Double Black te ervaren, moesten we één worden met deze Schotse blend. Het relaas van een intens avontuur, barre omstandigheden, goed gezelschap en lekker eten... na een korte recuperatieperiode ga ik daar met veel plezier over schrijven. Wordt vervolgd dus!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...