vrijdag, november 02, 2012

Canderel Sucralose

Allez hup, het is om zeep. Er is besloten dat ik officieel te dik ben en men heeft me een pakket Canderel Sucralose bezorgt. Fijn dat ze aan me denken, maar ik zit er toch maar mee. Een dikkertje, ik? Om maar te zeggen dat die producten van Canderel in sé nogal ver van mijn bed staan, een beetje zoals pakweg de Weight Watchers of Coca Cola Light. Naar haar mening gevraagd over laatstgenoemd product zei een wijs filosofe ooit: "I don't drink that, it's for fat people!" Paris Hilton, you gotta love her!

Canderel Sucralose

Sucralose dus, een nieuwe zoetstof 600 keer sterker dan suiker. Enige voorzichtigheid in de keuken is dan ook nooit weg wil je je baksels niet om zeep helpen. Op zich is het simpel, één koffielepel Canderel Sucralose heeft de zoetkracht als een koffielepel suiker, het weegt alleen 10 keer minder. In dat opzicht is het raadzaam om nooit -en dan bedoelen we ook echt nooit - een bepaalde hoeveelheid suiker te vervangen door eenzelfde gewicht aan Sucralose. Werken met afmetingsmaatjes (cups, el's, tl's...) is dus de boodschap.

Ok, hoe de vork in de steel zit is nu wel geweten, tijd om aan de slag te gaan. Ik heb een tijdje naar die pot gestaart en me afgevraagd wat ik ermee zou doen. Een taartje bakken? Koekjes misschien? Of  toch maar gewoon over wat fruit strooien of in de thee gebruiken.  't Is allemaal mogelijk maar mijn imago indachtig mocht het net dat ietsje cooler zijn. Cooler, dat wil in mijn geval al snel zeggen 'iets met alcool' en dat trof. In de kelder stond er nog een weckpot met biologische citroenzestes op pure alcohol. De basis voor een deftige limoncello zeg maar. Het enige wat ik nog nodig had was een suikersiroop en daarvoor kon die Canderel Sucralose perfect dienen.

Limoncello, gebotteld 29 oktober 2012

Voila het resultaat, limoncello zonder suiker, wat ongetwijfeld wil zeggen dat ik mij grenzeloos mag laven aan deze fles. Ah ja, geen suiker wil zeggen geen calorieën. Of zie ik iets anders over het hoofd? Iets doen met calorie-arme toestanden zonder m'n cool te verliezen. Check!

Zelf aan de bak met deze Canderel Sucralose? Hier worden er enkele pottekes weggegeven. Niet enkel voor dikkertjes dus!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...