vrijdag, oktober 12, 2012

Home & Deco Trophy 2012

Of de mogelijkheid bestond dat ik, eventueel naar de persvoorstelling van de 'Home & Deco Trophy 2012' wou komen. De Oscars voor fijn huis- tuin- en keukengerief zeg maar. Dat verschillende fabrikanten er hun nieuwste prijsbeestjes voorstellen is één ding, een beetje foodblogger heeft het natuurlijk allemaal al eens gezien.

De effectieve prijzen, die werden pas aan de meet uitgereikt, een uurtje of twee na het persmoment, wat ons perfect toeliet onbevangen het moois te aanschouwen en per categorie een eigen favoriet te kiezen. Zoals dat in een goede relatie gaat waren we het er unaniem over eens dat de Mugtails - alleraardigste kommetjes / kaarsenhoudertjes - voor ons een geheide winnaar was. Smaken en stijl dat verschilt van mens tot mens zoals uiteindelijk mocht blijken bij controle van het juryverdict.

Geen wedstrijd zonder deelnemers en die laatste, verdelers en fabrikanten, waren goed vertegenwoordigd. Aandoenlijk om zien hoe enthousiast ze waren wanneer we stil stonden bij hun 'kindjes'. Even enthousiast waren ze om ons bij vertrek een fikse goodiebag te overhandigen. Fiks is daarbij een understatement. Tafel te klein, goodiebag te groot, wie zal het zeggen?

Tafel te klein? Goodiebag te groot!

Af en toe moet een mens zijn trots opzij durven zetten en zeggen dat hij fout was. Zo zweer ik al jaren bij mijn flink uit de kluiten gewassen Peugeot pepermolen, eentje waar je zelf aan moet draaien. Automatische pepermolens dat was iets voor gemakzuchtige huisvrouwen met chronische pijn in de polsen. Toeval wil dat ik sinds deze week de trotse eigenaar ben van deze ronduit prachtige Peugeot Alaska - de winnaar van de vakjury trouwens in de category 'Living & Giving'. Nu loop ik hier al drie dagen blij als een kind peper in het rond te strooien en wel middels een simpele druk op de knop. De kuisvrouw zal lachen!

Peugeot Pepermolen Alaska

Winnaar in de categorie 'Kitchen & Cooking' en gewoon ook een plezant productje, de Lékué Citrusspray. Je schroeft dat spel in een citroen, limoen of appelsien en vervolgens kan je het sap verstuiven. Verstuiven zeg ik u! Vroeger had ik daar een spuitbus voor nodig! Vorige week het ding getest in de lokale kookwinkel en het werkt echt. Nu nog even de verschikkelijke fase door dat ik die verstuiver in kiwi's, appels en eieren prop om vervolgens terug te vallen op citrusvruchten. Frisjes!

Lékué Citrusspray

Vriendin, een notoire koukleum, had wel oog voor een stel oranje handschoenen. De gedachte van een nakende barre winter noopt tot voorzorgsmaatregelen. Niet dat deze handschoenen van Skruba tegen de koude helpen. Wortels - en bij uitbreiding ook aardappelen en zelfs vis - schaven daarentegen wordt kinderspel en dat in flashy oranje!

Wortelhandschoen

Home & Deco Trophy 2013, ik ben opnieuw van de partij. Als ik ook nog even een stem mag uitbrengen dan ben ik helemaal tevreden.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...