woensdag, oktober 10, 2012

Daskalidès, kerst 2012

Overdreven veel te vieren feestdagen in de nabije toekomst, hoe zat dat ook al weer? Om te beginnen is er mijn verjaardag later deze maand, gevolgd door Halloween. En zonder enige twijfel zal ook de Sint deze maand her en der vroegtijdig zijn opwachting maken, hoe gaat dat. Allemaal niets mee te maken moeten ze bij het Gentse Daskalidès gedacht hebben, wij sturen onze Kerstpakketjes lekker nu al! Tikkeltje vroeg denk ik dan terwijl ik me de chocolade uit de mondhoeken wrijf.

Daskalidès kerstset

Allez hup, hoe zit dat hier met dat cadeautje! Een doosje met daarin negen fikse pralines, ik heb al grotere dingen soldaat gemaakt. En terwijl vriendin laat weten dat ook zij wel wil proeven zet ik mijn tanden in de eeste praline, direct ook mijn favoriet. De 'Diamant' is een praline in fondantchocolade gevuld met smeuïge karamel en afgewerkt met een snuifje fleur de sel. Chocolade, zout... wat mij betreft bij voorbaat een gewonnen zaak.

De 'Rubis', een praline in fondantchocolade met een zachte kern van ganache, bestrooid met Piment d'Espelette was zeker niet slecht, maar wat mij persoonlijk wat te gewoontjes. Doe er dan liever twee van die 'Emeraude' pralines. Melkchocolade met gekarameliseerde stukjes krokante biscuit, versierd met een frisse toets van limoen. Weinig limoen geproefd, maar de krokante stukjes biscuit mochten er wel zijn!

Diamand, Rubis & Emerauda

Zouden ze bestaan, de mensen die zo'n blikken kerstbal gevuld met chocolade tabletjes - excuseer, napolitains - in hun kerstboom hangen? En als ze bestaan, zouden er dan ook mensen zijn die nu hun kerstboom al hebben staan? Noot voor de wederhelf: "Als ik een kerstboom in de living zie staan voor 15 december dan trakteer jij op een etentje in een door mij gekozen restaurant."  Oktober, Kerstmis... waar zaten ze met hun hoofd!

Met napolitains gevulde kerstbal

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...