maandag, september 03, 2012

XXL Hagelslag

Hagelslag, muizekes, chocoladehagel, strontjes, chocoladekorrels, keutels en ga zo maar door. Sinds mijn jonge jaren ben ik er onvoorwaardelijk fan van. Wit brood, laagje boter - of beter nog, choco - en een rijkelijke laagje hagelslag en mij hoor je even niet meer. Of tussendoor, gewoon een handjevol. Lekker!

Een kinderhand is gauw gevuld!

Winkelen in Nederland, het blijft iets anders dan in België al was het maar door het gamma producten. Soms doet het me een beetje aan de States denken waar er ook dingen in de rekken liggen die je twee keer doen kijken. Kopen of niet? Als het over XXL hagelslag gaat wordt er hier niet getwijfeld. Meer zelfs, zonder het te beseffen had ik die verpakking in de winkel al open, om te zien hoe groot de muizekes wel niet waren. Behoorlijk groot hoor!

Venz XXL

Het gelukzalige moment thuis. Eén van de Boch bordjes van vriendin, een krakend krokant toastje, choco en XXL hagelslag. En dan in de schommelstoel zitten, blik op oneindig maar ondertussen er toch nauwlettend op toezien dat er geen keuteltjes ontsnappen.

Toast, Pure C Chocopasta, Venz XXL, Boch

Winkelen in Nederland, deze keer was dat trouwens in een supermarkt in Cadzand. Niet direct bij de deur zoals pakweg Tilburg of Eindhoven, maar er hing een plezant momentje bij Pure C aan vast en dan is afstand niet zo belangrijk. De chocopasta op mijn toastje kwam ook uit Cadzand. Niet zomaar chocopasta, maar met duindoornbes en limoen. En niet uit de supermarkt, wel uit de keuken van Sergio Herman en dat proef je! Rest alleen nog de vraag waarom je daar hagelslag op de supermarkt zou willen strooien.

Pure C Chocopasta met limoen en duindoornbes

Nog even over die XXL op de verpakking, klopt dat wel? Zijn de chocoladekorrels echt groter dan die van andere merken of blijft het bij loze beloftes van snode marketeers zonder scrupules? Even de proef op de som genomen en een kleine vergelijking gemaakt met korrels van een ander merk. Het resultaat? Duidelijk lijkt me zo.

Venz XXL vs 'gewone' hagelslag

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...