vrijdag, juni 22, 2012

De boer op met Danone

Wat is geluk? Een leuke job, nog leukere hobby's, een goede gezondheid, lekker eten,  fijne vrienden en een oogverblindende schoonheid die ik 'mijn madam' mag noemen. Dat en de nabijheid van beesten. Zalig.

Gisteren nog met vriendin in het stadspark gaan picknicken aan de dierenweide. Zoals gewoonlijk even een geitenbok bij zijn sikske gepakt (elke keer weer bompa), ei zo na een ontsnapt konijn gevangen, een kalkoen gevoederd, hanengevechten gezien en een stel ganzen hun pluizige kroost zien beschermen. Opperste geluk in al zijn eenvoud, nog geen 5 minuten wandelen van huis. Wat moet dat wel niet zijn als ge thuis een hele beestenboel hebt? En dan bedoel ik geen twee goudvissen, een kanariepiet en een tamme kat, maar een heel batterij boerderijbeesten. Koeien enzo!

Goed nieuws, dankzij Danone kan je dat geluk gaan meten in één van de meer dan 200 boerderijen die hun melk levert. Maak kennis met de melkveehouder en zijn familie, neem deel aan enkele leuke activiteiten en leer iets bij. En dat allemaal voor de ronde som van 0 Euro. Dat moet je mij nu echt geen twee keer zeggen.

De boer op met Danone

Er worden drie data voorgesteld, telkens bij een andere boerenfamilie. Laten we ze zichzelf even voorstellen:

* Zondag 8 juli, familie Gielen in Neerpelt

Welkom in ons familiebedrijf waar landbouw en natuur hand in hand gaan. Ik ben Willy en ik run het bedrijf samen met mijn zoon Bert. Ik stel jullie ook graag voor aan mijn 2 andere zonen Geert en Rob, mijn dochter Leen en vrouw Maria die zich ontfermt over het hoevetoerisme. Ons Weidehof is al jaren een gegeerde plaats om met het gezin even op adem te komen in een prachtige omgeving.

We nodigen jullie uit op 8 juli 2012 in Neerpelt (Limburg) om ons bedrijf te ontdekken en kennis te maken met de ecologische manier waarop we ons bedrijf uitbaten! Meer info op http://www.weidehof.be/.

* Zondag 29 juli, familie Van der Heyden in Hove
 
Dag iedereen, ik ben Bart en ik ben in mijn familie al de vierde generatie van melkveehouders. Samen met mijn vrouw Ilse en onze drie kinderen Jens, Fran & Fien, woon en werk ik op het bedrijf dat ik in 1992 overnam van mijn vader. Het bedrijf werd in 1905 door mijn overgrootvader opgericht, een heuse familietraditie dus!


We nodigen jullie uit op 29 juli 2012 om de nieuwe stal te ontdekken die we in 2010 bouwden mét de 2 automatische melksystemen die we installeerden om onze dag wat flexibeler te kunnen indelen en ons volledig te kunnen toeleggen op het bedrijf.

* Zondag 26 augustus, Erik en Toon Paesen-Geutjens in Peer
 
Dag allemaal, wij zijn Erik en Toon, vader en zoon aan het hoofd van dit prachtige melkveebedrijf. Wij fokken ons jongvee op in het bedrijf zelf en het ruwvoer voor al onze dieren, wordt hoofdzakelijk zelf geteeld. Ons bedrijf is ook actief als zorgboerderij. Jongeren die uit de maatschappij gevallen zijn of die het moeilijk hebben, krijgen door het werken met dieren op onze boerderij terug structuur en voelen zich opnieuw gewaardeerd.

Kom ons bezoeken op 26 augustus 2012 en ontdek vlak naast onze hoeve het maïsveld dat omgetoverd werd tot een doolhof van 2 hectare! Het doolhof is trouwens heel de zomer lang open (van 13/07 tot 31/08). Dit alleen al is een uitstapje waard! Meer info op http://www.toerismepeer.be/.

Net als mezelf razend enthousiast over een leuk dagje op de boerenbuiten? Jezelf inschrijven via deze link is de boodschap. Maximaal 6 personen per inschrijving. Veel plezier en vooral, geniet!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...