donderdag, maart 22, 2012

Chocolade doodshoofd


Pasen staat voor de deur, voor een beetje foodie het teken om een blogpost aan chocolade te wijden. Het is ook de tijd van het jaar dat mijn mailbox, en in mindere mate mijn brievenbus, overstelpt wordt met allerlei lekkers afkomstig van de chocoladeboon. Van prachtig afgewerkte chocoladen koekoeksklokken tot fleurige geschenkverpakkingen, de paashaas is onderweg en ik zal het geweten hebben. En wat mij niet op een zilveren prestenteerblaadje wordt aangereikt, dat vind ik dan zelf wel. Op het internet bijvoorbeeld.

Wat zou je doen als je op een zonnige lentedag op volkomen legale wijze een volledig intacte menselijke schedel in handen krijgt? De schedel als basis voor een mal gebruiken om vervolgens 100 procent natuurgetrouwe chocolade schedels op de markt te brengen, moet Marina Malvada gedacht hebben. Haar bedrijfje Chocolate Skulls was een feit en het resultaat is op zijn zachtst gezegd creepy te noemen.

 
Dedadent & rich dark chocolate © Claudia Ficca
  
De schedels zijn verkrijgbaar in een mengeling van melk en witte chocolade, toepasselijk 'Bone Chocolate' genoemd, en Mexican Dark chocolade. De chocolade schedels zijn volledig handgemaakt, en in tegenstelling tot de eitjes en mannekes die we hier in de winkel vinden, zijn ze niet hol. De prijs voor zo'n tweeëneenhalve kilo zware massieve chocolade doodskop bedraagt een 200 dollar. Geïnteresseerd? Reken op een levertijd van ongeveer drie weken.


Creamy & delicious 'Bone Chocolate' © Claudia Ficca

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...