vrijdag, november 18, 2011

Het grote foodie zakmes

Kleine jongens en zakmessen, een gouden combinatie. Mijn eerste Zwitserse zakmes was een afdankertje van mijn oudere zus die net een lijviger exemplaar had gekregen. Een basismodelletje was het, twee messen in een rood omhulseltje met een wit kruis op. Je kunt er niks mee, maar ik was er zot van. Het exemplaar van de zus sprak zo mogelijk nog meer tot de verbeelding. En niets leuker dan al die opties uit de kast te halen. Flesopener, blikopener, tandestoker, pincet, vijl, messen, zaag … een ‘Kinderei’ voor avonturiers als het ware. Het moet de zaag geweest zijn – die ging altijd wat stroef – die ik als laatste probeerde te openen, toen ik met mijn kleine vingers uitschoof, met een gapende snijwonde als gevolg. Wisten we ineens ook dat ik niet tegen bloed kon. Nee, zodra ik in het snuitje had dat je je lelijk kon snijden aan zo’n zakmes was de liefde toch een beetje bekoeld.

Veel minder gevaarlijk, en toch ook een beetje leuk, is het productontwerp voor een all-in-one foodie zakmes dat afhaalgigant Just Eat op tafel heeft gelegd. Tekenen present: de oude getrouwen vork, mes en lepel, alsook een flesopener, chopsticks, een houten vorkje en een pizzasnijder. Jammer dat ze een tandestoker zijn vergeten.

Geweldig idee zo’n hebbeding waar binnen de kortste keren niemand zonder kan, maar hoe gaat er dat in de praktijk aan toe. Euhm, zo dus, plezier alom!

Vraag is natuurlijk of iemand deze kloefer ooit echt in productie gaat brengen. Of het wel handig is je soep eten met zo’n kanjer van een handvat aan je lepel. En wat als je als beschaafde ziel gewoon met mes en vork eet? Back to the drawingboard people!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...