zondag, september 25, 2011

Latte Art - Aroma

Het was de koffie verkeerd van mijn zus, en meerbepaald het wolkerige melkpatroontje, dat het gesprek op gang bracht zaterdagochtend tijdens het ontbijt. ‘Latte Art’, hoe doen ze dat? ’t Is dat ik zelf geen koffiedrinker ben dat ik me er nog niet in verdiept had, want leuk is het natuurlijk wel. We kwamen er maar niet uit of ze het nu met een sjabloon doen, dan wel met één of andere schenktechniek. De barista van het huis verloste ons uit ons lijden, en kon bevestigen dat het wel degelijk een schenktechniek is die aan de basis ligt van de leuke figuurtjes in de koffie. Meer zelfs, de volgende wou ze uitzonderlijk aan tafel wel demonstreren. Goed bekeken, want die extra latte werd uiteraard binnen de kortste keren besteld.

Het werd een ‘indiaan die de vredespijp rookt’, allicht geïnspireerd door de hanenkam van mijn schoonbroer. Een beetje draaien met de koffiemok, een tikkeltje bewegen met het kannetje, twee trekjes met een pennetje en daar was Geronimo. Wij, en met ons de tafels naast en achter ons, waren onder de indruk.

Mogelijk nog indrukwekkender is het trouwens om een hele koffie verkeerd op te drinken, zonder dat het kunstige figuurtje verdwijnt. Indrukwekkend, maar niet onmogelijk dus!


Aroma
Sint-Antoniusstraat 35
2300 Turnhout

1 opmerking:

Sarah zei

Amai dat is mij nog nooit gelukt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...