woensdag, augustus 24, 2011

Bier is Plezir

Ja, de start van de nieuwe module 'Bierkenner'... ik keer er wel naar uit. Keek ja, want gisteren kreeg ik telefoon dat deze minstens een half jaar wordt opgeschort. Jammer! Dat wordt dus geen half jaar bier proeven en mijn ongezouten en genadeloze mening geven over de etiketten van onze Belgische bieren. Echt, er zijn gatlelijke etiketten, dat hou je niet voor mogelijk. Gelukkig zijn er ook een reeks bieren die doorhebben dat de 'styling' van hun etiket / fles het verdere imago van het bier bepaalt. Bij de beteren van de klas zitten ondermeer Omer, Deus, Estaminet, Blauw...

Wat mij betreft mag je daar direct ook het nieuwe Plezir toe rekenen. Mooie flessen en glazen, stijlvolle etiketten. Als nu ook de smaak nog goed zit mogen ze mij direct als onvoorwaardelijke fan rekenen.

In hun gamma zit de 'Plezir Blond', een premium pilsbier en direct het vlaggenschip van het gamma. 5,5 % alcholpercentage, een exclusieve fles en naar verluidt een verrassende smaak voor een pilsbier. U heeft mijn aandacht!


Naast een blonde pils zit er ook de bruine 'Plezir Brown' in het gamma. Even exclusieve fles, een alcoholpercentage van 7,1 % en hergisting op de fles. Voor de liefhebbers van pure moutbieren met hun kruidige geur en afdronk.


Geen gamma compleet zonder enkele speciallekes en ook daar hebben ze aan gedacht. Wat dacht je bijvoorbeeld van de 'Plezir D Lux Blond', een pittig blondje met 6,7% op de teller. Deze komt in een prachtige 75 cl fles en leent zich uitstekend als verrassend aperitiefbier.



Met de 'Plezir D Lux Rosé' gaan we op hetzelfde stijlvolle elan verder. Deze rosé is een blend van witbier op basis van tarwemout, in combinatie met natuurlijke kriekensappen. Met zijn 5,2 % aloholpercentage laat dit bier zich vlotjes drinken.


Bon, ik heb hetvolgende half jaar op woensdagavond niets om handen. Indien iemand graag een pintje wil gaan drinken, ik ben er wel voor te vinden. In de tussentijd wil ik die Plezirkes wel eens proberen.

3 opmerkingen:

Ruth zei

Je kan anders in Leuven nog meedoen met de cursus biersommelier!

Sid Frisjes zei

Leuven is wel fel uit de richting van Turnhout hé...

Heidi Torfs zei

De eerste vrijdag en eerste zaterdag van februari 2012 zijn er bierfeesten in Beerzel (bij Putte). Hier zijn de 4 bieren van Plezir te verkrijgen, evenals nog vele andere streekbieren. Kom gerust eens langs in de parochiezaal rechtover de kerk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...