woensdag, januari 19, 2011

Brugge Kazen

Met een beetje slechte wil zou ik durven denken dat de postbode een oogje op me heeft. Nu weet ik dat de man ook louter zijn job doet, maar deze week lijkt het wel of hij me dagelijks iets aan te bieden heeft. Eerlijk? Mij hoor je niet klagen want tot nog toe brengt hij alleen maar lekkers. Topkerel!

Om mij te overtuigen dat uit het pittoreske Brugge naast de heerlijke chocolade ook de kaas meer dan de moeite is, kreeg ik zaterdagochtend een mooi gevulde cadeaumand aangeboden. Nogmaals, mij hoor je niet klagen met zo'n mooi aanbod, zeker als één van mijn persoonlijke favorieten de 'Oud Brugge' verleidelijk door het plastic komt piepen.






In een ver vervlogen verleden toen Sid Frisjes Senior nog een taverne/restaurant had, at ik er nagenoeg enkel broodjes kaas. Ouder en wijzer, heb ik kaas uiteraard niet afgezworen. Deze volle mand, allemaal Brugse Kazen, zal me dan ook veel plezier verschaffen. Ik heb me voorgenomen om de zoveel dagen me te trakteren op een heerlijk stukje kaas. Ideaal 's middags tussen een lekker stukje brood, of gewoon 's avonds in blokjes voor de televisie. Het eerst aangebroken pakje was de 'Brugge Broodje Apero', met zijn aanlokkelijke stukjes mosterd-en fenegriekzaadjes. Licht nootachtig, smaakvol, en vooral jammer dat vriendin stiekem de helft op had. Morgen is het de beurt aan de Brugge Blomme, en dan zien we weer wel.





Ook zin in Brugge Kaas? Laat dan zeker niet na om voor 31 januari je lekkerste recept met één van deze zaligheden door te sturen naar het wedstrijdadres van Belgomilk, en win één van de vijf kaastafels voor maar liefst 10 personen. Gouden tip, gewoon meedoen!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...