vrijdag, november 07, 2008

Woorden uit de wingerd

"Woorden uit de wingerd, de mooiste wijnverhalen uit de wereldliteratuur" van René Smeets is een boek waar de titel de lading netjes dekt. Hoef ik in principe niets meer aan toe te voegen. Meer zelfs, ik ga het niet eens doen. Niets kan ik bijdragen aan de wijnverhalen van Homerus, Edgar Allen Poe, Roald Dahl, Ernest Hemingway en tal van hun drinkebroers. Ik zou niet durven in zo'n gezelschap. René Smeets, ongetwijfeld een wijs man, moet hetzelfde gedacht hebben. Hij beperkt zijn voorwoord "eerst even walsen" tot ongeveer een pagina.

Enige nadeel van dit boek, de verhalen en de bordeaux rode letters nodigen al snel uit tot het drinken van een glas van een goed jaar en dat... dat leest dan weer moeilijk.

De wijnliefhebber onder jullie moest zich al richting betere boekhandel aan het reppen zijn. De fervente thuisshopper kan dan weer klikken op volgend ISBN nummer 978 90 6306 577 5 om doorverwezen te worden naar de bestelpagina van Uitgeverij Davidsfonds.

2 opmerkingen:

joris zei

De titel is in elk geval een mooie alliteratie! Jammer dat ik niet echt een wijnliefhebber ben.

Sid Frisjes zei

zeveraar... geef gewoon toe dat je niet kunt lezen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...