donderdag, augustus 21, 2008

Tripel Karmeliet

Driewerf hoera voor brouwerij Bosteels uit Buggenhout. Hun Tripel Karmeliet is door een internationaal proeverspannel verkozen tot beste bier van de wereld. (categorie hoge gistingbieren)

Zelf ben ik niet vies van een lekkere Tripel Karmeliet, dat weten mijn drinkebroers van de avondschool al langer. Kleine tip, best niet achterover slaan zoals je dat met een fris pintje wel eens doet want daar kan je je aardig op verkijken.

Bosteels is trouwens ook de brouwer van Kwak, het bier dat geserveerd wordt in het coolste aller bierglazen en tevens een van Sid's favorieten. Ook Deus, het champagnebier, komt uit dezelfde stal uit Buggenhout. Hier ben ik nog niet zeker van of ik het nu lekker vind of niet.

Wat de pot schaft eenmaal "Casa Coolinary" af is weet ik nog niet, zeker is wel dat Tripel Karmeliet en Kwak in de bierkelder zullen staan.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...