vrijdag, september 21, 2007

Frituur Miranda

Ik denk dat ik hier al verschillende keren op de loftrompet heb geblazen wat betreft de frituren hier in Oosthoven. Frituur de Chalet is er het langs en staat bekend om zijn geweldige porties frieten. Drie uitbaters later is dat nog steeds het geval. Een luttele 200 meter verder is er Frituur Miranda al dekt de naam frituur de lading niet helemaal. Je kunt er in het restaurantgedeelte (of op het terras) genieten van een lekkere steak, pasta, videe, salade en uiteraard hun lekkere steppegras.

Gisterenavond, lang na de dagtaak, het verbouwen en de zoektocht naar ramen voor ons huisje ben ik vlak voor sluitingstijd nog even in frituur Miranda binnengewipt voor iets lekkers. Snel een viandel en wat bitterballen besteld (de frietjes waren op) en dan nog wat gebabbeld met Bianca en Miranda. Grappig is dat Miranda zo rond het 5de studiejaar mijn beste vriendinnetje was (onze oudere zussen waren toen goed bevriend). We verjaren met een dag verschil en ooit hebben we samen een verjaardagsfeestje gegeven. Dit jaar worden we allebei 30 en hopen stiekem op een leuke verrassing. Toen ik in het 6de studiejaar mijn plechtige communie deed zaten zowel Miranda, als Tinne van de Chalet bij mij in het groepje en op het bijhorende kamp hebben we daar nog dat ene nummer uit Dirty Dancing gebracht, compleet met lift en al.

Op weg naar huis kwam ik tot de conclusie dat Miranda de mooiste frituur / restaurantuitbaatster is waar ik het ooit mee heb aangehad. Tenzij Ann samen met mij een resto begint in Barcelona zal daar wel geen verandering in komen. Jeugdsentiment,… koesteren die handel.

7 opmerkingen:

Ann zei

Ik met jou een resto beginnen in Barcelona? :op

Sid Frisjes zei

Mja, ik bedoelde natuurlijk "mijn Ann" maar soit, als jij daar wat geld in wil pompen...

Sarah zei

ooooooooh zo schoon...! maar ik vind de frituur van 't Chalet echt niet te versmaden, wij komen er zelfs speciaal (met curryketchup) voor vanuit Antwerpen!

Choinowski zei

Helemaal fout!

De Mooiste frituur is 'Sjakie's warme Bereklauw' op de westzeedijk te Delfzijl. Uitbater Sjakie zal als hij compleet lazarus is, zijn bereklauw te voorschijn toveren, tot grote hilariteit van het stadje.
Het is het enige wat ze nog hebben...

GVD

.s zei

Als ik frituur Miranda denk, denk ik 'in de chocopot' en gepofte bitterballen! :)

Rene zei

Hehehe.. inderdaad, Miranda steent grote tijd! Ik heb hier nog een brandende tegoedbon, gekregen voor mijn verjaardag, die ik maar eens snel moet verzilveren. Een kleine tip, ga eens naar Zwets en Manders in Eindhoven, is nog goed te doen vanuit turnhout! De reis meer dan waard.
http://eetclubtest.blogspot.com/search/label/friture

Kim zei

He hallo, voor jou misschien eens leuk om naar www.cvmirandas.nl te surfen...wij zijn een bredase carnavalsvereniging die ooit na een bezoek frituur Miranda deze naam als verenigingsnaam hebben aangenomen. Onder t kopje geschiedenis zelfs nog een oude foto van miranda denk ik...
groetjes uit Breda!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...