maandag, augustus 27, 2007

Sid's ontbijtomelet

Drukke weekends eisen aangepaste maaltijden. Zaterdagvoormiddag mezelf een omeletje gemaakt, krachtvoer voor het uitbreken van een wc en badkamer. Gewoon wat ingrediënten bijeengezocht in de ijskast en het resultaat was meer dan lekker! In de namiddag nog een “voetbal hotdog“ gegeten, ’s avonds een “festivalfrietje + bijhorende curryworst” en ’s nachts een “hang-over pita met kaas”. Hieronder het receptje van het lekkerste gerechtje van de 4.

Ingrediënten:

3 eieren
100 gr spek(blokjes)
½ ajuin (of 1 sjalotje), fijngesnipperd
1 flinke tl tomatenpesto
1 kletske melk
1 el bieslook,
peper

Bereiding:

* Doe de eieren, melk, pesto en peper in een mengschaal en klop los. (de Tupperware shaker is hier ideaal voor)

* De spekblokjes en de halve ui aanbakken in een pan en vervolgens het eimengsel toevoegen.

* Bak je omelet en garneer met bieslook.

Simpel, lekker en volgens mij geweldig op een dikke, witte boterham! Parmezaanschaafsels had ik niet in huis maar dat maakt de omelet volgens mij helemaal af. Toe te voegen in de allerlaatste minuut

6 opmerkingen:

Ann zei

Ik heb een overheerlijke omelet gegeten in New York, aan Grand Central (effe kijken hoe het nu weer heet...): Pershing Square. Wordt blijkbaar gerund door een Belgische vrouw, zei de Ierse ober ons. Lekker je omeletje zelf samenstellen. Kaas, spinazie, tomaten, ajuin,... Je kan drie ingrediënten kiezen. Geserveerd met gebakken patatjes (dat smaakte wel niet zo goed als ontbijt) en dan nog toast. Ik had wel wat confituur gevraagd erbij. Toast apart gegeten. En twee lekkere ananassapjes! Hmmmm... *sweet memories*

Sarah zei

Hey Sid, heb je al van Sarah's Ferrari-Omelet gehoord?

Je moet er eens achter vragen bij Dirko.

Sid Frisjes zei

Is omeleterie een woord? Anders wil ik wel een omeleterie beginnen! Sarah, let's cut the middleman... wat is de ferrariomelet? Veel tomaat neem ik aan en versgeraspt paard?

Sarah zei

nee hoor, gewoon ajuintje en look stoven, eitjes en melk en kruiden erbij (peper, zout, basilicum enz), zongedroogde tomaatjes, pijnboompitjes en op het einde parmezaan of geraspte kaas erover... dat vond Dirk(o) de ferrari onder de omeletten :)

omeletterie vind ik tof!

Sid Frisjes zei

Klinkt alvast lekker...

We kunnen volgend jaar op de festivals met een "omeletterie" gaan staan hé...

Uwe "ferrari" onder de omeletten kan al naast de coupe "Amai Amai" gaan staan die onze pa vroeger in het Binnenhof had. 6 of 7 bollen ijs en vers fuit!

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...