dinsdag, april 14, 2015

Liefmans Goudenband in een nieuw jasje

Naast het occasionele pintje heb ik lange tijd gezworen bij 'een Bolleke'. Sinds jaar en dag is mijn blogger profielfoto er eentje waarop ik mezelf tegoed doe aan lekkers van brouwerij De Koninck. Maar tijden veranderen, sinds kort is er een nieuwe liefde in mijn leven. Sinds ik in The Upper Room Bar een Liefmans Goudenband kreeg voorgeschoteld drink ik niet anders meer.
 
 
 
In november werd Liefmans Goudenband uit meer dan 200 bieren van 79 Belgische brouwerijen verkozen tot Best Belgian Beer tijdens Brussels Beer Challenge en dit nadat het reeds eerder driemaal een gouden medaille behaalde. Voorheen was de Goudenband enkel verkrijgbaar in flessen  van 75 cl of 37,5 cl, maar de brouwerij gaat nu overstag van flesjes van 33 cl. Niet enkel de fles maar ook de wikkel moet eraan geloven, die krijgt een meer in het oog springend kleurtje.
 
Nu probeert de brouwerij mij te verkopen dat ik dat 33 cl flesje niet meer moet delen, reken uit je winst. Probleem is echter dat ik die 37,5 cl fles ook niet deelde. Op de koop toe staat mijn "ik drink er nog eentje" nu niet meer garant voor een half uurtje langer op een zonnig terras. Toch ook een beetje jammer. Vijf dagen Parijs en ik zal het wel te boven komen zeker.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...