vrijdag, juli 11, 2014

Domo Croque XL

Sinds mijn vader in Kreta woont maken we er een gewoonte van in de maand juli op visite te gaan in zijn Villa Metochia. Beetje nietsen aan het zwembad, snorkelen in de zee, het prachtige landschap doorkruisen met de auto en een keer of drie genieten van de Kretenzische keuken van ons favoriete restaurant daar, Prima Plora.

Allemaal mooi, al zijn het vaak de kleine zaken die de vakantie reeds ruim tevoren kleur geven. Zo kan ik maanden uitkijken naar de spaghetti bolognése van het lokale eethuis of de pepersalami bij het ontbijt, iets wat ik anders doorgaans nooit eet.

Het zijn de kleine dingen waar je vaak het meeste plezier aan hebt. Een Croque Monsieur bijvoorbeeld, ik mag dat bijzonder graag en veel eten. De toaster deed hier tot voor kort dienst als croque-machine, maar sinds de intrede van de Domo Croque XL mag die laatste hier vol aan de bak. Eerlijk, als handtas is hem geen lang leven beschoren maar croques maken doe hij als de beste.

Domo Croque XL

Het mogen dan wel de kleine dingen zijn die het leven kleuren, bij Domo plakken ze maar wat graag XL achter de productnaam (zie ook hun Teppanyaki). Bigger is lang niet altijd beter maar in het geval van hun eenvoudig te bedienen Croque machine weet ik het wel te appreciëren. Een croque waarvan de randen niet eens gegrild zijn, daar zit toch niemand op te wachten, wel? Supersize it! 

Domo Croque XL

Wat croques betreft ben ik trouwens een behoorlijk saaie foodie. Een lapje oude kaas, een sneetje Zwarte Woudham en een likje Heinz ketchup, meer moet dat niet zijn. Alhoewel! Croques met gerookte zalm en kaas, of met banaan en Nutella gaan er ook altijd in. Weet ik direct weer wat eten zodadelijk, een flink uit de kluiten gewassen Croque Monsieur.

Domo Croque XL

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...