maandag, juli 22, 2013

Porky the Potato en andere grappige aardappels

Er lag een aardappel op de vensterbank bij mijn vader in Kreta. Op de vensterbank! Ze kregen het niet over hun hart om deze rakker te schillen, laat staan er puree van te maken. Volkomen te begrijpen natuurlijk, want als een aardappel als twee druppels water op een klein biggetje gelijkt - oren en neusje incluis - dan wil zoonlief daar uiteraard een foto van!
 
En kijk, hier is ie dan. We hebben hem onmiddellijk 'Porky the Potato' gedoopt. Als alles goed is staat Porky ondertussen op alcohol, kwestie van nog wat langer van dat guitige gezichtje te genieten.
 

Grappige aardappels, een mens komt dat niet elke dag tegen natuurlijk. Na het zien van Porky heb ik mezelf plechtig doen beloven om in de toekomst alle groentjes die ook maar ergens op lijken - niet gehinderd door enige fantasie - te fotograferen. Een dag later had ik al prijs. In de lokale BioPlanet lag er een bak patatjes en deze drie sprongen er onmiddellijk uit. Akkoord, ze zijn niet kleurijk beschilderd maar met een beetje goede wil kunnen ze toch doorgaan als 'babushkas' of 'matroesjkas', niet?
 
 
Ik denk dat er nog een gouden toekomst is weggelegd voor gember! Hoe dat die dingen op mannekes lijken, kan het niet anders of er daar in't kort een goeike zit aan te komen. Rest alleen de vraag of ik teveel tijd, dan wel teveel fantasie heb...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...