maandag, april 29, 2013

Gintonicshop.be

Dat de Gin Tonic de laatste jaren serieus aan het boomen was staat als een paal boven water. Dat pakweg Sergio Herman of Dominque Persoone zweren bij de G&T draagt daar ongetwijfeld toe bij. De tijd dat er enkel Gordon's en Schweppes in het gamma van je favoriete café zat is al een tijdje achter de rug maar 'hoeveel rek' zit er nog op deze bruisende combo? Voldoende zo mag blijken nu er een heuse Gin Tonic webshop is opgericht.

Ginfish, iemand?
 
Vorige week was de plechtige lancering van de webshop en als devoot liefhebber kon ik daar uiteraard niet ontbreken. Er stond een tasting onder leiding van Jurgen Lijcops van The Glorious op het programma en in afwachting daarvan mocht ik mij met veel plezier vergapen aan de visjes in de toog. Gin Fish, iemand?

Een buffet allemaal goed en wel (wij hadden al gegeten) er zou gin en tonic gedronken worden. Een cupcake met huislogo, dat moet nog net gaan maar toch. Jeeves, serve us our drinks please!

De G'Vine Floraison staat thuis ook in de barkast en was met andere woorden geen onbekende. Weggeblazen was ik niet direct van de voorgeschotelde pairing. De Fever Tree Lemon tot daar aan toe, die fikse schijf sinaasapppel echter maakte dat dit jammer genoeg vooral aan limonade deed denken.

Nee, dan liever de Cold River, een gin uit het Amerikaanse Maine en 100 % aardappeldistilaat. Erbij kregen we Fever Tree Light (wacht, een dieetdrankje?) en als garnituur een vlezige Tamarillo. Een stap in de goede richting waarbij het drankje vooral tot zijn recht kwam na het proeven van de boomtomaat.

Mare Gin, daar weet ik doorgaans ook wel weg mee en de Fever Tree Mediterranean Tonic, die lijkt als het ware voor deze gin op de markt gebracht. En toch! Toch was ik niet van mijn sokken geblazen. Lag het aan de citroengrasstengel die eerder voor fris dan echt kruidig zorgde, ik weet het niet. Les goûts et les couleurs,... je kent dat!

Save the best for last, niet zelden een piste die vruchten afwerpt. Caorunn gin, Fever Tree Classic (het zal nu wel duidelijk zijn wie de tonic hier sponsorde) een wieltje citroen en drie jeneverbessen. Fris, crisp, prikkelend... De essentie heet dat! Wat mij betreft de beste pairing van de avond!


Gintonicshop.be

Gintonicshop, de naam denkt volledig de lading en er is meer. Gin kiezen volgens smaak (kruidig, floraal, citrus, zoet), glazen, jiggers, strainers, rietjes en alsof dat niet genoeg was kun je er ook heuse gintastings boeken onder begeleiding van Jurgen Lijcops. U weet waarheen!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...