vrijdag, oktober 19, 2012

Brugge Kaas - sponsored video

Het is niet de eerste keer dat ik hier mijn liefde aan Brugge Kazen verklaar. Een ruim aanbod, aangename smaken, wat wil een mens nog meer? Het was mijn moeder die de liefde voor Oud Brugge bij mij heeft aangewakkerd. Als ze naar de markt of winkel was geweest nam ze steevast een flink stuk kaas mee, wat ik thuis vakkundig tot kleine blokjes versneed tot ieders plezier. Met of zonder selderijzout, altijd lekker.


Het doet me enorm plezier om de nieuwe reclamefilmpjes van de Brugge Kazen te zien. Niet dat deze van superieure cinematografische aard zijn - niets mis daarmee trouwens - maar wel omdat ze subtiel komaf maken met een oud zeer! Geef mensen de kans om drie verschillende kazen in huis te halen en je mag er donder op zeggen dat er uit de kelder ook een fles wijn wordt opgediept. Een doodzonde!


Tijdens de twee modules 'wijnles' die ik heb gevolgd - en waar twee collega studenten steeds kaas meebrachten - kwam tot vervelens toe steeds dezelfde vraag naar boven. "En welke wijn zou je nu bij deze kaas serveren"? Kriebels kreeg ik daarvan. Mijn repliek liet zelden lang op zich wachten, "een tripel Karmeliet", het favoriete biertje van dat jaar. De aanhouder wint, zo luidt het gezegde. Geen idee wie dat jaar aan het langste eind trok.


Nieuwe reclamefilmpjes voor Brugge Kazen dus, vier in totaal. Ik hou het hier bij drie omdat het vierde een ontbijtfilmpje betreft en tot deze post eigenlijk niets bijdraagt. De filmpjes hierboven tonen een zaligmakende constante. Kaas en gelukkige mensen, akkoord er zijn meer constanten, de aandachtige kijker begrijpt ongetwijfeld wat ik bedoel. Wat drinken die mensen? Juist ja, bier!

Mag ik bij deze oproepen om die verschrikkelijke kaas- en wijnavonden naar een ver verleden te verbannen? Kaas en bier, een gouden combinatie! En waarom er geen abdijbroodje bij presenteren. Zalig! België telt zoveel lekkere biertjes en kazen lieve mensen. Combineer ze dat het een lieve lust is!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...