maandag, februari 28, 2011

Crackers van Dr Karg

Gezond, allemaal goed en wel, maar mooi vormgegeven zijn die etiketjes op bioproducten toch niet echt. Met onderstaande crackers kwam vriendin afgelopen weekend bijvoorbeeld thuis. Nu zou je denken dat de illustere 'Dokter Karg' toch wel enkele centjes veil zou hebben voor een mooi etiket, maar niets is minder waar. Wie koopt zoiets, vraag ik mezelf dan af. En uiteraard moet ik mezelf onmiddellijk corrigeren want pers slot van rekening sta ik in mijn eigen keuken met zo'n pak in mijn handen. Vriendin koopt dus zoiets, maar waarom in godsnaam?


Omdat er van deze crackers bij de lokale bioboer samples om te proeven lagen, bleek het antwoord op mijn kritiek. Ondertussen heb ik me, veilig uit haar zicht, ook eens gewaagd aan zo'n cracker en wat bleek? Lang niet slecht, supercrunchy op het randje van ongemakkelijk hard. Van mij mag dat wel. Je dient er dus rekening mee te houden minstens met zeven tanden tegelijk te bijten, anders loop je het risico een dure tandartsrekening voor de kiezen te krijgen (pun intended). Krokant is in dit geval gewoon een understatement. Een lekkere tomaatsmaak ook.


Eén cracker werden er twee, en vervolgens heb ik het resterende pak ook gewoon maar opgegeten. De combinatie met een feta-daslook smeersel bleek een regelrechte winnaar. Goed om weten, al blijf ik van mening dat Dr Karg een schop onder zijn noten verdiend voor dat lelijke etiket!

3 opmerkingen:

Sarah zei

Groot gelijk, ik ook! Maar misschien mag het er niet te 'gelikt' uitzien bij de bio-afdeling omdat het dan teveel naar marketing en gladde jongens begint te ruiken? (hoewel er natuurlijk ook een hele marketingmachine achter die Dr. Karg zit wrsch?)

Anoniem zei

Misschien besteedt dr. Karg wat meer geld aan een goed product met gezonde zuivere voedingsmiddelen, dan aan een 'leuk' en kleurig etiket..
Ook wordt het product alleen maar duurder door mooiere verpakkingen!!
Het is een keuze die je zelf maakt hoor, je hoeft het niet te kopen!!! Je kan natuurlijk ook lekkere chemische producten kopen met de daar bijbehorende chemische etiketten!!!

Dorien

Sid Frisjes zei

Helemaal akkoord Dorien, wat niet wil zeggen dat ik dit een lelijk etiket mag vinden, wel? Snap daarin de logica niet. In ieder geval mag je op je twee oren slapen in de wetenschap dat die crackers hier quasi wekelijks gekocht worden, bio groentjes idem dito etc.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...