woensdag, mei 20, 2009

Heston Blumenthal in Mijn Restaurant

Verbazing en ontgoocheling alom gisteren bij het bekijken van ‘Mijn Restaurant’. Uiteraard niet bij het zien van de rechtstreekse finalist. Restaurant Dell’Anno lijkt me daarvoor een meer dan logische keuze. Bij de vooruitblik naar volgende aflevering heb ik er echter wel een “Oh My God” of twee eruit geperst, als ware ik een stereotype Amerikaanse highschool bimbo. Heston Blumenthal die de twee restaurants bezoekt?

De Heston Blumenthal die met zijn charisma een volledig Brugs concertgebouw wist te vullen? De man achter
The Fat Duck in Bray, het tweede beste restaurant ter wereld? Die van 'In Search of Perfection'? Die Heston Blumenthal ja, die heeft door mijn Turnhoutse straten geflaneerd. Rekening houdend met het feit dat ik dagelijks met de fiets voorbij het restaurant passeer, was de kans dus niet gering dat ik hem tegen het lijf zou zijn euhm gefietst.

Niet dus! Die ene keer dat een culinaire grootheid als Heston Blumenthal door mijn geboortestad loopt weet ik van niets. Niet dat ik er iets tegen zou gaan zeggen zijn ofzo maar toch… Hoe onnozel!

Over naar de essentie dan maar. Wie geraakt er in de finale en wij wint die dan? Mijn ‘roddel’tante wist me gisteren nog te zeggen dat stemmen eigenlijk geen zin had gezien alles toch volgens een draaiboek verloopt.’s Avonds bleek alvast dat er van de door haar vooropgestelde afloop niets meer klopte. Gelukkig maar.

Van mij mag Kortrijk wel winnen. Omdat ik hier in het keukenteam geloof en omdat het plaatje ook klopt.
Of Sint-Truiden… een knaller van een maître, een gedreven zaal en een keuken met potentieel.
Of doe toch maar Turnhout want lokaal chauvinisme kan nooit geen kwaad. Tenzij je ‘van’t Stad’ bent natuurlijk.

SMS Turnhout naar 6677

2 opmerkingen:

E. Stilker zei

Heb nog maar pas "In Search of Perfection" ontdekt. (tja zonder BBC of zelfs geen foodnetwork). GE-WEL-DIG!

Sid Frisjes zei

Inderdaad geweldig... Heb je ook niet een beetje het gevoel dat Meus hier de mosterd is komen halen?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...