dinsdag, mei 19, 2009

Culinaria² - Sang-Hoon Degeimbre

Afgelopen zondag in men eentje naar het Brusselse Jubelpark afgezakt om naar de crème de la crème van de Belgische gastronomie te gaan kijken. Op Culinaria² viel er niet alleen veel te zien, er viel ook veel te proeven. Foto's van de zaligheden die ik naar binnen heb gesloeberd krijg je later deze week, nu is het tijd voor Sang Hoon Degeimbre van restaurant L'Air du Temps **. Tijdens een kookduel met Mario Elias van restaurant Le Cor De Chasse * kwamen beide chefs op de proppen met een aards gerechtje.

Van Sang is geweten dat hij een van de meest vooruitstrevende chefs is van België. Zijn presentatie loog er dan ook niet om. Gecultiveerde minigroentjes in een vaasje waren zijn uitganspunt. De smaak van de groentjes zou trouwens supergeconcentreerd zijn, ... Geen idee waarom ik niet gevraagd heb zo'n miniwortel te mogen proeven.


Voorzichtig dresseren met wat bloemetjes, crumble, ...


Het resultaat mag er wezen. Voor mij nu al reden genoeg om van een tripje richting Eghezée te dromen.

Mario Elias zijn creatie moch er ook wezen. Hier werden de minigroentjes gebruikt om te garneren. Op de achtergrond kan je Sang zijn geweldige wortels zien. Toppresentatie

2 opmerkingen:

saartje zei

ziet er fantastisch uit... maar om één of andere duistere reden, kan het me niet meteen bekoren... teveel poespas, denk ik... Afgezien daarvan... ik wou dat ik het kon!

Sid Frisjes zei

Valt te begrijpen, al vind ik dat zulke accentjes altijd wel tof zijn. En dju ik wil zon peeke proeven.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...