maandag, februari 25, 2008

Bio

Een vijftigtal afleveringen van Prison Break bekijken doe je niet op 1,2,3, vandaar dat er hier meer dan een week niets nieuws te lezen was. Goeie serie trouwens.

Vorige vrijdag is er in Turnhout een nieuwe supermarkt geopend, met name Bio Planet. Bio Planet is de bioafdeling van de Colruytgroep en zit met deze winkel aan hun vierde in België. Goed nieuws voor iedereen die bewust met zijn voeding omspringt en bio graag een kans geeft. Minder goed nieuws voor iedereen die bewust met zijn voeding omspringt in de regio zelf een bioshop uitbaat.

Ik ga hier geen voorspellingen doen maar een biospeciaalzaak in een straat met weinig parkeergelegenheid op een kilometer afstand van een biosupermarkt met voldoende gratis parking kan daar toch alleen maar last van hebben.

Zowel vrijdagavond als zaterdagmiddag even in bij Bio Planet binnengesprongen en wat me opviel was dat het er elke keer ongelofelijk druk was. Iedereen was druk op zoek om zijn weg te vinden tussen de verschillende soorten producten en toegegeven, winkelen op herkenning is er niet echt bij. Alles dan maar vastnemen en goed lezen wat er op het etiket staat... best interessant trouwens. Gelukkig is de versafdeling wel herkenbaar (vlees, kaas, brood, groenten) en kan je hier en daar iets proeven (brood, koffie, koekjes, groenten) De smaak van de verse tomaat zat na 2 kilometer fietsen nog in mijn mond... lekker.

Trouwens met stip op één voor wat betreft grappigste bioproduct: hondenvoeding!

Nu nog op het internet zoeken wat ik met die zoete aardappelen ga doen en dan kan ik dat hier ook weer laten weten. Aan de kassa kreeg je trouwens een makkelijk herbruikbaar linnen zakje, een bosvruchtenkoekje en wereldwinkel nougat. Yep, ik beken, ik heb straf spul gepakt.

4 opmerkingen:

Sarah zei

ivm die parkeerplaats: gaan biomensen niet meestal met de fiets winkelen, zeker in T-hout?
ik alvast wel!

Sid Frisjes zei

Het blijft een supermarkt natuurlijk en daar kan je super veel kopen. Soms zelf meer dan in je fietstas pas.

Ruben zei

Dan denk ik spontaan aan bakken bier en zakken patatten :-)

natsalie zei

ik heb dus, als regelmatig boi-winkel-bezoeker, al bio-honden- en kattenvoeding gekocht. Nu, zoalng er een (niet zo lekkere) geur aanhangt gaat het er allemaal vlotjes in. Maar die hondenbrokken zijn precies droger dan droge karton, en onze hond moest er toch niks van weten... Van dat stinkend, vettig natvoer was dan weer verdwenen voor we ons konden omdraaien.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...