woensdag, februari 27, 2008

Fastfoodsafari in New York

Een paar dagen New York, ik kan me ergere vooruitzichten voorstellen. Van 14 tot en met 19 mei ga ik in goed gezelschap de grote appel nog eens bezoeken en ik ben nu al aan het zien hoe we onze tijd ginder gevuld kunnen krijgen. Uiteraard zal ik mijn vriendinnetje en vriendjes langs alle belangrijke toeristische bezienswaardigheden gidsen maar op coolinary willen we toch vooral aan de innerlijke mens denken, niet?

Om te beginnen wil ik wel eens gaan eten in één van de drie zaken van Gordon Ramsay die New York rijk is:
Ramsay at the London, The London Bar of Maze, voor het gemak van de moe gewandelde toerist allemaal onder één dak gevestigd. Voor Ramsay at the London moet je twee maanden van tevoren reserveren en “smart” gekleed op de proppen komen, wat voor mannen niet meer of minder wil zeggen dan… kostuumvest. Extra bagage op de vlieger kan ik missen als kiespijn dus dat zal het waarschijnlijk niet worden tenzij ik zoals in de film een vest en plastron mag lenen van de persoon die je reservering controleert. Dan toch maar The London Bar of Maze?

En de keuzes worden er ook niet echt makkelijker op.


17 en 18 mei is het “the Ninth Avenue Annual Food Festival”. De hele straat wordt getransformeerd tot openluchtrestaurant en iedereen die ook maar weet hoe je met een pollepel in een pot moet roeren staat er met een standje. Men verwacht in één weekend ongeveer 1.000.000 smulpapen en daar ben ik er eentje van. Die dag geen hotdog, pretzel of donut van een kraampje maar we iets uit onderstaand lijstje:

chorizo sandwiches
the best sausage and pepper hero ever
clams and oysters on the half shell at the seafood stands

soupy, spicy gumbos, crab cakes and chicken curry
suckling pig and quail stuffed with fresh Greek spices and feta cheese

peppery crisp squid
iced coffee and iced cappuccino
bourbon ham sandwiches

Texas chili with corn bread
mango barbecue wings and macaroni and cheese
carrot cake and apple pie

chicken salad made with corn, black beans and jicama, and barbecued pork tostadas
meatball hero

corn fritters gently flavored with shrimp, crisp spring rolls and nasi goreng
spanakopita and tiropita surrounded by the most delicate phyllo pastry that you will ever find, and then baklava or strudel
breads, brownies, cookies and cinnamon-raisin, garlic, rosemary or black olive fresh bread twists

jambalaya
pork in mole sauce, wrapped in a corn tortilla
huge, inexpensive portions of Brazilian foods like bolinho bacalhau, a fried salt-cod casserole
Greek barbeque, octopus, lamb and chicken souvlaki
pad thai, dumplings

roast pork
alligator, shark, lobster, shrimp and catfish nuggets
burritos, jerk chicken and curried chicken
cheescakes
french pastries
fried elephant ears
full pigs rotating on spickets over an open fire
grilled corn on the cob
kokoretsi (lamb livers and sweetbreads wrapped in intestines)
paella
soft shell crab
steak sandwiches
turkey drumstics

Olifantenoren, haai, alligator, … dat is daar precies een fastfoodsafari!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Inderdaad ik ga met mijn beste vriendje naar New York! Ben heel erg benieuwd! XXX

Anneke

Anoniem zei

Fastfoodsafari?

Zal mijn zwangerschapsbroek (zodat ik veel kan eten) in combatkleuren dan maar aantrekken!

:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...